Bergh Sport racefiets

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Plaats reactie
TonTon

Bergh Sport racefiets

Bericht door TonTon »

Ik kan niet zoveel over Bergh Sport vinden, dus wellicht weet iemand hier welke remmen, derailleurs, schakelaars, zadel, stuur, wielen etc op zo’n Bergh Sport racefiets horen. Volgens mij komt hij uit de jaren 60.
Bijlagen
IMG_3725.jpeg
IMG_3725.jpeg (612.21 KiB) 271 keer bekeken
IMG_3726.jpeg
IMG_3726.jpeg (580.92 KiB) 271 keer bekeken
marco verbaant

Re: Bergh Sport racefiets

Bericht door marco verbaant »

Zoals eigenlijk altijd met deze zelfbouw frames is de afmontage zeer divers. Wat men er zelf van wilde maken. Ik zie ze vaak met Campagnolo derailleur en Mafac remmen. Omdat zo'n beetje de standaard was destijds. Een stuk of vier/vijf heb ik er toch wel op de foto's "gevangen"... :D Maarre.... zadel (Rolls) en stuur lijken me idd veuls te jong.... :D
Bijlagen
bergh sport.jpg
bergh sport.jpg (114.02 KiB) 189 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
TonTon

Re: Bergh Sport racefiets

Bericht door TonTon »

marco verbaant schreef: 7 mar 2026, 21.08 Zoals eigenlijk altijd met deze zelfbouw frames is de afmontage zeer divers. Wat men er zelf van wilde maken. Ik zie ze vaak met Campagnolo derailleur en Mafac remmen. Omdat zo'n beetje de standaard was destijds. Een stuk of vier/vijf heb ik er toch wel op de foto's "gevangen"... :D Maarre.... zadel (Rolls) en stuur lijken me idd veuls te jong.... :D
Nou Marco, daar ben ik al veel mee geholpen. Bedankt
Plaats reactie