Een enerverende dag op Vlieland

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Een enerverende dag op Vlieland

Bericht door HJvMontfort »

Na een aantal weken van ziekte ben ik weer enigszins bij de levenden, zoals sommigen van u wellicht gemerkt hebben.
Dit weekend waren bij mij twee mensen uit Noord-Engenland op bezoek om kennis te nemen van in eerste instantie twee van de fietsen van mijn Jan houter; vader van mijn baas. (hiervan heb ik eerder wat foto's geplaatst)

De twee Engelssen; Tony en Elsie Huntington reden op een prachtige Rover damesfiets (geloof uit 1905) en een Hoge bi van (rond 1886 als ik me niet vergis)
Ze kwamen als liefhebbers van Rover fietsen waar wij er twee van schenen te hebben. Na enig geklets en gepuzel bleek dat maar een van de twee fietsen werkelijk een Rover was en deze heeft de nodige onderzoeken ondergaan tot bleek dat veel van de onderdelen vervangen waren.

Afbeelding[/URL]

Ik werd min of meer gedwongen de (volgens hen lage) hoge bi te proberen en na wat moeite zat ik er dan toch mooi op

Afbeelding[/URL]

Na wat verder onderzoek aan de andere fiets die niks te maken had met Rover heb ik een stuk gefietst voor ik met mijn neus op de grond eindigde.

Na genoten te hebben van een apperatief ben ik toch maar weer in bed gaan liggen om bij te komen maar moet zeggen dat ik zelden zo'n leuke dag genoten heb. Ik ben ernstig onder de indruk van het vakwerk wat Tony voor elkaar gekregen heeft en had nooit gedacht dat er zoveel mogelijk was bij het opknappen van oude fietsen.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Een enerverende dag op Vlieland

Bericht door Fotomaan »

Hoi Harrie,

Leuk bericht en fijn dat je weer beter bent :P

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Een enerverende dag op Vlieland

Bericht door maartenB »

Ja dat is een stel bijzondere mensen he?
Ik heb ze vorig jaar in Gent ook gesproken.
En jij komt natuurlijk naar de hoge bi-opstapdag die Theo van het najaar gaat organiseren!!
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Een enerverende dag op Vlieland

Bericht door Maarten Waarlé »

Dat ziet er goed uit hoor!
Ook met die strak blauwe achtergrond trouwens.
Dat zal wel een hoge bi van bij jullie zijn hè.
Tony zelf rijd op zo`n grote 56 inch hoge bi.
Goed idee om mee te komen naar de einde zomer hoge bi treffen op het vaste land.

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Een enerverende dag op Vlieland

Bericht door HJvMontfort »

Ik ben ook blij dat ik weer beter ben Charles, heb morgen trouwens een transportfiets :D

ja Maarten heb mij vreselijk goed vermaakt en werd al vrijwel direct uitgenodigd om in Engeland langs te komen.

Vond het allemaal leuk genoeg om het even met de kern van de oude fiets te delen, ben stiekem nogal geinspireerd geraakt door het weekend.

De foto is goed gelukt, met dank aan mijn nieuwe camera (mijn oude is ontploft toen ik een foto wilde maken)
De fiets is één van Tony, het lukte hem niet goed om op zijn grote hooge bi te stappen en grappig was dat bij ons een hooge bi staat met een dubbele opstap wat hem weer een prachtig idee leek voor zijn 56 inch fiets.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Een enerverende dag op Vlieland

Bericht door Fotomaan »

Hoi Harrie,

Morgen een transportfiets? Vandaag dus :P
't Ist voor iets :?:

Ben benieuwd.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie