Verhalen gezocht: verre reizen op de fiets

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Verhalen gezocht: verre reizen op de fiets

Bericht door maartenB »

Onderstaand mailtje kregen we binnen op het mailadres van de club. Is er iemand die die meneer kan helpen met mooie verhalen of namen van fietsers?
------------------------------------------------------------



Via het internet ben ik achter het bestaan van de Vereniging De Oude Fiets gekomen.
Wij – mijn partner Marja Kerst en ik – zijn onlangs gestart met het vervaardigen van een boek voor uitgever Lannoo over wereldfietsen met alles wat daarbij komt kijken. Het leek mij erg leuk om ervaringen van mensen die in het verleden verre fietsreizen hebben gemaakt, een plek in ons boek te geven.
De vraag is of u contacten heeft met mensen die - zeg maar in de jaren vijftig en verder terug, verre fietsreizen hebben gemaakt en daarover kunnen vertellen. Wij zouden graag met hen in contact komen.
Mocht u vragen hebben, dan kunt u mij altijd bellen of e-mailen. Hieronder vind u mijn gegevens
Met vriendelijke groet,
Pim Verver & Marja Kerst
Travelingo
+31 71 5720224
pim@travelingo.nl
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Kaspar

Re: Verhalen gezocht: verre reizen op de fiets

Bericht door Kaspar »

Pim,
Leuk zo'n boek! Een suggestie is om dan als oudste verhaal de fietsreizen van Aletta Jacobs en haar partner te nemen. Ze kan er vanzelfsprekend niet meer over vertellen. Ons verenigingslid mevrouw Koos Steendijk-Kuipers heeft de brieven en reisverslagen van Aletta gerubriceerd en onderzocht. Ik meen dat ze ze heeft overgedragen aan het Aletta Jacobs instituut. We hebben het dan over de periode 1880/1890, toen fietsreizen her karakter hadden van een Grand Tour door Europa.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Verhalen gezocht: verre reizen op de fiets

Bericht door maartenB »

Hoi Kaspar,
Goed voorstel, maar mail het even rechtstreeks aan Pim, want hij leest dit forum niet.
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Kaspar

Re: Verhalen gezocht: verre reizen op de fiets

Bericht door Kaspar »

Maarten,
Heb ik gedaan! Ik zal hem ook nog wijzen op de mensen die in de Kampioen (soms eindeloos lang) schreven over hun buitenlandse fietstochten rond de (vorige) eeuwwisseling. Vaak met prachtige foto's erbij! Alleen tot mijn spijt altijd landschapsfoto's en nooit hun rijwielen in beeld;-(
Plaats reactie