Gespot op Marktplaats!

Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Gespot op Marktplaats! Joco fiets

Bericht door Nick013 »

Lidnr13 schreef:L.S.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Interessante fiets. Lijkt me geen koopje. Heb zelf geen belangstelling, maar is dit zo de prijs die hier voor zo'n fiets betaald wordt ? De aanbieder twijfelt kennelijk ook, want hij heeft het al over verkopen op Ebay!

Groeten van
Henk L.
Lijkt me idd wel een erg overdreven optimistische prijs? :?
Less is more :mrgreen:
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door velophile »

L.S.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Interessante fiets. Lijkt me geen koopje. Heb zelf geen belangstelling, maar is dit zo de prijs die hier voor zo'n fiets betaald wordt ?
De verkoper is een verzamelaar in mijn regio. De internationale markt (E-bay) is wat beter voor de verkoopprijs; dit lijkt me toch hoog gegrepen. Voor de Nederlandse te hoog, en internationaal ook te hoog, want JOCO maakte mooie en goede fietsen, maar heeft in het buitenland geen bekendheid.

Groeten, Wiel
Gebruikersavatar
pazzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2013, 09.08

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door pazzel »

Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: Gespot op Marktplaats! Joco fiets

Bericht door Lidnr13 »

velophile schreef:
L.S.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

De verkoper is een verzamelaar in mijn regio. De internationale markt (E-bay) is wat beter voor de verkoopprijs; dit lijkt me toch hoog gegrepen. Voor de Nederlandse te hoog, en internationaal ook te hoog, want JOCO maakte mooie en goede fietsen, maar heeft in het buitenland geen bekendheid.

Groeten, Wiel
Beste Wiel,

Goede analyse! Wil hij die prijs op eBay maken dan zal m.i. het bouwjaar er toch bij moeten staan. Internationale verzamelaars willen dat weten, dat is iets wat de verkoper toch ook moet weten! Beter is nog wat de Engelsen noemen "Full history known". Wie helpt hem aan het bouwjaar en een mooie prijs? Joco kenners vooruit!

Groeten van
Henk L.
remurk
Berichten: 385
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21.42

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door remurk »

Ik heb met deze verkoper een paar weken geleden al telefonisch en schriftelijk contact gehad, maar verkoper heeft er kennelijk voor gekozen mijn reacties niet over te nemen in zijn advertentie. Ik heb hem toen verteld dat het bij een JOCO niet mogelijk is om een exact bouwjaar aan een framenummer te koppelen, maar dat volgens mijn eigen JOCO database('je) de fiets van eind jaren 50 cq begin jaren 60 moet zijn, dus in geen geval uit 1950. Verder heb ik hem aangeraden om naar het ingeslagen jaartal aan de onderzijde van het S. Maes stuur te kijken. Tevens heb ik hem gezegd dat de fiets niet meer in de oorspronkelijke lak zit, want ik mis het kenmerkende JOCO bieswerk. Ik heb hem ook gezegd dat het crankstel waarschijnlijk niet origineel is, omdat een aluminium kettingwiel in die tijd nog niet standaard was voor een JOCO sportfiets. Verkoper gaf aan dat hij de fiets in deze staat gekocht had en er niet aan heeft gewijzigd. Vraagprijs is voor een sportfiets JOCO veel te hoog, maar dat gebeurt wel vaker bij dergelijke fietsen.
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: Gespot op Marktplaats! Joco fiets

Bericht door Lidnr13 »

Beste Rutger,

De Joco fiets werd door mij gisteren op MP opgemerkt, maar stond daar kennelijk 21 mei ook al op. Tot nu toe geen zichtbare biedingen. De analyse wordt steeds uitgebreider, maar de fiets niet waardevoller. De aanbieder zal ons niet dankbaar zijn!

Groeten van
Henk L.
remurk
Berichten: 385
Lid geworden op: 18 jun 2012, 21.42

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door remurk »

Ja, deze verkoper wil wél de hoofdprijs maar geeft onjuiste cq onvolledige info. Je zult zo'n fiets dan ook ter plekke op de details moeten bekijken alvorens over de prijs te willen praten. Let bijvoorbeeld eens op het achterspatbord: dat wijkt aan de achterzijde meer dan gebruikelijk; wat zou er aan de hand zijn? Ander achterwiel of andere spatbordstangen, of is er sprake geweest van ondeskundig sleutelen, of van een ongelukje? De fiets is overgeschilderd en daardoor waarschijnlijk ook uit elkaar geweest: -> wat is nog origineel en wat is vervangen. Een JOCO in mooie, originele staat is soms 400 euro waard; voor de fiets van de advertentie zou ik max 100 euro willen geven en dan nog onder voorbehoud van inspectie.
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door JocoFoto »

Eens. 100 euro is redelijk. Als je zo'n stuur los wilt kopen, spatborden en nog wat losse delen dan ben je snel halverwege de aankoopprijs. Voor 400 euro verwacht ik echter een fiets met alle originele onderdelen, originele lak, biezen en transfers.

Internationaal gezien lijkt het me nog moeizamer. Er zijn talloze fietsen gebouwd met 531 buizen en standaard Nervex lugs. Vermoedelijk gaan verzamelaars dan nog eerder op een minder model van een bekende naam als Claude Butler of Rotrax bieden.

Ik vind het jammer, want voor een normalere prijs is de kans groot dat iemand deze fiets een tweede leven wil geven. En dat is ie zeker waard.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Racefiets met Nervex Professional lugs

Bericht door JocoFoto »

Niet een op het eerste oog opvallende fiets, maar de lugs zijn Nervex Professional. Dit doet vermoeden dat het een bovengemiddeld frame is.

http://link.marktplaats.nl/692039322
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Durabo88
Berichten: 2586
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gespot op Marktplaats! Hoge Burgers.

Bericht door Durabo88 »

Wordt als zijnde Fongers geadverteerd, maar is eigenlijk een Burgers ENR, zie http://link.marktplaats.nl/692765481 .
Sportief fietsend!
Plaats reactie