Transportfiets van +/- 1955

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
ChristRoffel
Berichten: 27
Lid geworden op: 3 jul 2012, 13.21
Locatie: Genemuiden

Re: Transportfiets van +/- 1955

Bericht door ChristRoffel »

Eysfan schreef:Hallo Christiaan,

Even dacht ik dat het een Eysink Populair zou kunnen zijn. De plaats van het nummer klopt en 68000 zou dan op 1940-41 wijzen. Echter zijn de ingeslagen cijfers kleiner en anders van vorm dan die bij Eysink. Mogelijk krijg je een reactie van 'Fietser'. Die weet veel meer van framenummers dan ik en is ook regelmatig in dit forum aanwezig.
Ik sta versteld van dat er hier altijd wel iemand is die de framenummers aan jaartallen kan koppelen.. Respect..!! :)
Dan wachten we rustig af wat Fietser ons te vertellen heeft..ik ben zeeeer benieuwd!!
Eysfan schreef:Kijk ook eens goed naar de achternaaf. Bij de meeste gangbare merken (zoals Torpedo, Styria, Novo) is het jaartal ingeslagen. Soms alleen de laatste twee cijfers van het jaar, soms een codeletter. Is de naaf van voor de oorlog dan kon die wel eens origineel zijn en daar mee een aanwijzing voor het bouwjaar van de fiets. Is de naaf van na de oorlog dan zal die er later nieuw ingespaakt zijn of er is een keer een compleet ander wiel ingezet.

Groeten,
Sjoerd
Momenteel druk met de Burgers die in de takel hangt, maar zal bij de "onbekende" zeer spoedig kijken naar de achternaaf.
In ieder geval bedankt voor je reactie Sjoerd..
"Liever alleen op de fiets, dan eenzaam op een tandem." ;)
Plaats reactie