Merk en oorsprong van deze fiets?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Nick46
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2013, 12.44

Merk en oorsprong van deze fiets?

Bericht door Nick46 »

Hallo iedereen,
Ik heb hier een fiets staan die van mijn oma is geweest toen ze nog klein was. Dit moet rond de periode van de tweede wereldoorlog zijn geweest. Ik heb deze gerestaureerd er moet enkel nog een nieuwe dynamo en een nieuw stuur op.
Nu weet iemand soms welk merk dit is en van waar hij komt? Ik vermoed van Nederland. Ik zelf ben van België.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Merk en oorsprong van deze fiets?

Bericht door maartenB »

Hallo Nick,
Het lijkt me dat veel al eens is vervangen, als remnaaf en kettingscherm en tandwiel voor.
Maak eens heldere foto's van details als balhoofdlagers, voorvorkkroon, trapas, framenummer en spatbordprofielen?
Wellicht kan iemand je dan helpen ...
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Nick46
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2013, 12.44

Re: Merk en oorsprong van deze fiets?

Bericht door Nick46 »

Hallo,
Hier want foto's die wat duidelijker zijn. Het chassisnummer is nergens te vinden wat ik zelf vreemd vind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Merk en oorsprong van deze fiets?

Bericht door maartenB »

Ik geloof dat enkel nog het frame origineel is? Ik kan er weinig van zeggen. Kan inderdaad goed Nederlands zijn van oorsprong. Veel fietsenmakers bouwden kleine series op voor hun klanten, wellicht is het er daar een van geweest. -Dat denk ik omdat het framenummer ontbreekt.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Merk en oorsprong van deze fiets?

Bericht door fietser »

Dit is een retro-omafiets, dus niet ouder dan een kleine 40 jaar. Mogelijk staat het framenummer aan de achterkant van de zadelbuis. Of op de bevestigingsplaat voor de bagagedrager. En er is inderdaad al flink aan gesleuteld.

'
Nick46
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2013, 12.44

Re: Merk en oorsprong van deze fiets?

Bericht door Nick46 »

Hallo,
Bedankt allemaal om toch wat informatie er proberen over te geven! De fiets staat ook te koop nu. Ik heb er zelf voor een €90 ingestoken. Dus bij interesse laat maar iets weten.
Mvg,
Nick
Plaats reactie