Re: Golden Sunbeam 1938-39 66 cm frame

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: Golden Sunbeam 1938-39 70 cm frame

Bericht door Eysfan »

Hoi Mark,

Bij een '38-er vond ik het framenummer links op de zadellug. Bij eentje van kort na de oorlog op de linker achterpat.

Succes met dit project! Ben benieuwd wat je er van weet te maken.

Groeten,
Sjoerd
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: Golden Sunbeam 1938-39 70 cm frame

Bericht door fongers »

Hoi Sjoerd,

Heb even gekeken, maar de roest is daar zo ingepit, dat is niks meer te zien is. De wielen zijn ook niet origineel, dus daar kan ik het ook niet aan zien. Wie weet kom ik nog iets tegen waar een jaartal op staat :)

Groetjes Mark
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: Golden Sunbeam 1938-39 70 cm frame

Bericht door fongers »

Gister nog even met de Sunbeam bezig geweest. De achternaaf was ook erg slecht en verroest. De naaf heb ik gereviseerd en draait nu weer goed :) Verder ben ik een beetje begonnen met opbouwen.

Afbeelding

Conus weer bruikbaar maken:
Afbeelding

Afbeelding
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: Golden Sunbeam 1938-39 70 cm frame

Bericht door fongers »

Weer een stukje verder met de Gouden Zonnestraal.

Vandaag voor het eerst even plaats genomen op het zadel. Zit goed 8-) Hab gister nog even wat spaken verouderd in zoutzuur. De nippels wilden niet echt verouderen helaas, maar het misstaat niet vind ik zelf. Er komen toch wel weer versnellingen op, omdat ik de vrijloop naaf met trommelrem nergens weer kan vinden. Misschien ook wel weer mooi, omdat ik nu de naaf weer kan gebruiken die bij de fiets zat toen ik hem kocht.Nu alleen nog een S.A. voor naaf vinden met 32 spaakgaten. Net ook achter gekomen dat er een heel klein gaatje geroest is in de voor velg, das jammer! moet ook maar even gelast worden.

Afbeelding

Groetjes Mark
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Golden Sunbeam 1938-39 70 cm frame

Bericht door JocoFoto »

Goed om te zien dat deze fiets zo flink wat aandacht krijgt. Ik denk dat hij het - ondanks de tegenvallende staat - verdient. Toch een fraai rijwiel.

Btw, ook goed om te zien dat niet alleen de conus, maar ook de keel van de restaurateur goed wordt gesmeerd.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Golden Sunbeam 1938-39 70 cm frame

Bericht door Nick013 »

Mooi stukje werk! :mrgreen:
Less is more :mrgreen:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Golden Sunbeam 1938-39 66 cm frame

Bericht door maartenB »

Hoi Mark,
ik moet nog wel ergens een serie fotos hebben van een zeer originele 38-39 sunbeam die ik een paar jaar terug had. Als het je interesseert: stuur me een mail.
Wellicht heb ik die naven ook voor je. En een spatbord van de sunbeams uit die tijd. Moet ik nakijken. Sorry dat ik er zomaar inval, ik ben op vakantie geweest, maar wat zoek je precies nog?
Stuur me anders maar een pb.
groetjes,
Maarten B
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: Golden Sunbeam 1938-39 66 cm frame

Bericht door Lidnr13 »

L.S.

http://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-JOHN- ... 3399649%26

Iets ouder, iets duurder, maar ook misschien iets beter! :?

Groeten van
Henk L.
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: Golden Sunbeam 1938-39 66 cm frame

Bericht door fongers »

Hallo,

Mooie fiets :)Jammer dat het een kleinere maat is (61 cm) Maar een beetje werk aan een fiets vind ik wel leuk hoor 8-)

Bedankt voor de tip in ieder geval :D

Groetjes Mark
Plaats reactie