project fiets

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

project fiets

Bericht door Hans van de Stouwe »

Eigenlijk zocht ik de rubriek waar een gewone fiets in kan worden geplaats. Maar deze komt voor mij het dichste bij. Deze damesfiets heb ik de afgelopen paar jaar Van een Frame met vork en Balhoofd plaatje en trapas met crankstel bij elkaar gescharrelt en onderdelen aangepast. Dit tussen een aantal projecten door. Het frame met vork van Theo de Kogel overgenomen omdat er een balhoofdplaatje van Klaas Baving op zat. Onderste balhoofd framenummer gevonden 49594 de wielen had ik de rem van oude onderdelen samen gesteld en rem ruim voldoende de kettingkast afgelopen voor jaar op marktplaats gevonden. Ondanks NOS al veel achteruitgang maar staat er wel bij pedalen van oude trappers samengesteld. Al met al een prima fietsende Baving die mooi past bij de Success
Bijlagen
WP_20130907_001 (Medium) (Small).jpg
WP_20130907_001 (Medium) (Small).jpg (209.69 KiB) 6252 keer bekeken
WP_20130908_001 (Medium) (Small).jpg
WP_20130908_001 (Medium) (Small).jpg (107.69 KiB) 6252 keer bekeken
WP_20130908_002 (Medium) (Small).jpg
WP_20130908_002 (Medium) (Small).jpg (103.92 KiB) 6252 keer bekeken
WP_20130908_006 (Medium) (Small).jpg
WP_20130908_006 (Medium) (Small).jpg (52.31 KiB) 6253 keer bekeken
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 665
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: project fiets

Bericht door jrietveld »

Mooi Hans, opnieuw een fraaie restauratie van jouw hand. Hoe kom je aan de prachtige kettingkast? En het fraaie Wittkopf zadel....? Frame is van 1905 of zo?

groet, Jos
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: project fiets

Bericht door Hans van de Stouwe »

Jos Tijdens de restauratie van de BD3 hebben wij onderdelen geruild Het Wittkop zadeldek is oorspronkelijk van jou geweest. Later is het Cristie zadel gevonden Heb met Theo overlegt en houden het bouwjaar 1908/9. . Het Kettingscherm stond in het voorjaar op marktplaats en ik was erg gelukkig met de type aanduiding van Express. Het is de Fiets Waar Dien op gaat rijden de komende tijd met het Captain N0 320 Lucas Lampje (4 10) gemerkt dus 1910 erop. Bedankt voor het Compliment
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: project fiets

Bericht door maartenB »

Schitterend project Hans, ik hoop hem snel eens in het echt te zien. De kettingkast is formidabel, die zie ik altijd alleen in oude catalogi, of anders is dat plastic van de ruitjes helemaal kapot.
groet!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: project fiets

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Hans,

Mooie fiets, mooie voorrem ook. Ik vroeg me altijd al af hoe dit systeem werkte.
Is het remsysteem Engels, Amerikaans?

Ik had de kettingkast zien staan op marktplaats en zag wel dat het een mooi exemplaar was. Maar ik had er geen fiets voor dus dan laat je het gaan. Ik zat nog even aan mijn Fongers damesfiets van 1915 te denken maar daar was de kast te oud voor dacht ik.

Totaalbeeld ziet er goed uit. leuk dat er relatief veel Baving fietsen (al een paar gezien dankzij Theo en jou..) binnen de vereniging zijn.

Groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: project fiets

Bericht door Hans van de Stouwe »

@Michiel
de basiswerking stamt af van een Engels patent uit 1901 In 1903 was peugeot er mee aan het werk geslagen en dit is een frans systeem wat ik aan een remhandel heb verbonden. Omdat de bevestiging niet aan de vork kon heb ik deze zelf gemaakt en aan de kroon laten lassen. Het werkt redelijk goed ook naar de rem eisen van nu.
@Maarten,
Ik was stom verbaasd dat deze ketting kast op marktplaats stond Al bijna een week heb een niet al te hoog bod gedaan de verkoper gebeld en er moest wat bij maar voor dat geld ben ik er blij mee
Zat nog in karton Lakdoek die echt al op is maar hij zit er op gemonteerd met mooie vensters Er stond The Express dus met wat thinner war The zo weg en pas het mooi op de fiets.
Dus volgend jaar samen met twee Bavings de tochtjes fietsen
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Plaats reactie