Anti-roest producten in de praktijk getest.

Kom je wat moois tegen? Deel het!
Plaats reactie
maarten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2013, 17.37

Anti-roest producten in de praktijk getest.

Bericht door maarten »

Leuke site van een oldtimerliefhebber voor auto's.

Deze heeft test plaatjes gemaakt met verschillende soorten lak en deze fotografeert hij elk half jaar.

http://www.oldtimerautosite.nl/index.htm (onderaan de pagina de "roesttest" en de "test pagina"

Ook test hij action spuitbussen, kruipolie, chroomspuiten etc.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Anti-roest producten in de praktijk getest.

Bericht door maartenB »

erg fraai en informatief zeg!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Anti-roest producten in de praktijk getest.

Bericht door HJvMontfort »

Grappig om te lezen, ik wil niemand voor de schenen trappen maar wel grappig wat deze man zegt over dat Mike Sanders vet, dat gebruikt mijn vader op al zijn oldtimers, Dinitrol vind mijn pa niks, we knnen nog al wat mensen met slechte ervaringen daarmee.

Zelf heb ik nu aardig wat producten geprobeerd ik vind zelf de roestomvormers prachtig om mee te werken bij fietsen!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Anti-roest producten in de praktijk getest.

Bericht door asterduc »

mooie informatieve site en bewonderenswaardig dat hij deze testen heeft uitgevoerd en gepubliceerd.

Maar ik weet niet of de resultaten relevant zijn.

Neem nu bijvoorbeeld de roestomvormers. Er wordt een zwaar geroest metaal genomen en van roestomvormer voorzien. Vervolgens wordt dit metaal zonder afwerklaag buiten in de regen gelegd. De roestomvormer is natuurlijk geen beschermlaag, maar zoals de naam zegt, een roestomvormer. Natuurlijk gaat dit metaal opnieuw roesten.

Een dikke afwerk verflaag daarentegen, zal er langs buiten nog keurig uitzien, maar onder de laklaag is het metaal mogelijk verder aan het roesten tot het volledig rot is.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Anti-roest producten in de praktijk getest.

Bericht door HJvMontfort »

Goed punt asterduc, ze gebruiken dan inderdaad het product niet juist! Roestomvormer zou je ook niet snel onder een auto gebruiken lijkt me? het is toch meer bedoeld voor delen die in het zicht komen. Wellicht hebben ze de beschrijving niet gelezen?
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie