Programma kampeer/fietsweekend 14-15 september

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Programma kampeer/fietsweekend 14-15 september

Bericht door maartenB »

Hoe was het kamperen? Enkel nat of gewoon ook leuk en gezellig?
Ik baalde echt wel enorm dat ik er niet bij kon zijn hoor!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
theodorus
Berichten: 396
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Programma kampeer/fietsweekend 14-15 september

Bericht door theodorus »

Jammer voor de gene die er niet bij waren in Hengelo.
Het was weer beren gezellig,
Twee landschappelijk zeer mooie routes met een aantal intressante stops, Veel gezelligheid en lekker eten.
ook de weergoden waren ons goed gezind alleen op zaterdagochtend
een paar buien .
sjoerd namens alle deelnemers bedankt. We hebben genoten!!!
Theodorus
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Programma kampeer/fietsweekend 14-15 september

Bericht door Michiel Röben »

Hallo forumleden,

Het was een leuke en zeer goed verzorgde meeting. Ik was vrijdagavond al op de camping en er waren al een aantal mensen die jammer genoeg wel weer vroeg de wieg in gingen. Ik had me voorbereid op een avondje voorkletsen maar het bier bleef in de auto. Het bier in de kantine was prima, Grolsch en Belgisch bier van Grimbergen doen de vreugd snel accelereren. Zoals gezegd waren de kippen snel op stok. Om 11 uur begon het te regenen en de hele nacht door hoorde ik de regen op het tentzijl. Gelukkig bleef alles droog en de volgende dag vertrokken we in de regen die het volgende uur steviger werd. Na het bezoek aan de watermolen die uit 1495 kwam het hemelwater langzaam tot stilstand en werden we verwelkomt door zon en wind zodat we allemaal weer droog werden. Daarna kwamen we in een Katholieke neogotische kerk die voor het dorp groot te noemen was. De plaatselijke baron had een bedrag van 100.000 gulden geschonken voor een kerk voor zijn pachters en dorpelingen. De enige tegenprestatie was een familiegraf op het achtergelegen kerkhof en 2 rijen gereserveerde kerkbanken voorin de kerk.

De Kerk was voor mij persoonlijk een enorme verassing omdat de beeldhouwwerken door mijn over-overgrootvader gemaakt waren die in 1870 met de bouwmeester Mengelberg vanuit Duitsland naar Nederland was gekomen op uitnodiging van de toenmalige Katholieke kerk in Nederland. Grappig was dat bij deze kerk de beeldhouwer wel bekend was, verder weet geen enkele katholieke kerk wie de artieste waren die de kerk versierden. Waarschijnlijk omdat dit de eerste opdracht was van Mengelberg dat het beter gedocumenteerd is.

Toen we in het museumdorp aankwamen (vergeef me de naamloosheid) was het echt flaneer weer geworden en na een rondje langs de prachtige stadsboerderijen en een sprookjestuin was het terras snel gevonden.
We hebben verder genoten van een heerlijke maaltijd gehad in de kantine die bestond uit een heerlijke soep, kip, varkenshaas, heerlijke salade, frietjes en een grote berg ijs met slagroom toe. Daarna een paar heerlijke Belgische biertjes of koffie naar keuze en de rust keerde langzaam weer.

Zondag begon met prachtig zonnig weer en de tocht was heerlijk door de bosrijke omgeving. Bezoek aan een eeuwenoude boerderij waar helaas verder niet zo veel van was te zien ook nog in een oorlogsmuseum geweest en een streekmuseum. De krenten wegge en koffie ging erin als koek. Ik heb nog nooit zoveel koffie gedronken als deze 2 dagen.
Als afsluiting een bezoek aan een kasteel waar een rondleiding door de kasteeltuin en weer koffie met heerlijke zelfgebakken koek door de baronesse ter plaatse. Een alleraardige adelijke dame die een rondje op de hoge bi durfde te rijden onder zorgvuldige begeleiding van Theo Overvliet.

Al met al een van de meest geslaagde bijeenkomsten van dit seizoen waarvoor hartelijke dank aan Sjoerd en zijn vrienden die ons de prachtige plekken van de Gelderse achterhoek hebben laten zien. Wat zijn die mensen vriendelijk en gastvrij. Een aanwinst voor de agenda en waard om opgenomen te worden in de jaaragenda van onze vereniging.

Groeten,
Michiel ;)
Plaats reactie