vintage liefde

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
melfiets
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2013, 10.06

vintage liefde

Bericht door melfiets »

Halloo allemaal! :D
Ik was al een tijdje onaangemeld actief op deze site maar omdat ik t toch niet kon laten mee te praten en te reageren heb ik me dan toch aangemeld!
Zelf ben ik een grote liefhebber van alles wat oud is (ook kort terug te lezen in mijn voorsteltopic) en omdat dit toch de offtopic rubriek is wilde ik jullie vragen welke andere oude spullen jullie in t bezit hebben of dat er uberhoupt meerdere vintage liefhebbers zijn! Niet alleen koop ik bijna altijd mn kleding online. Zelf zoek ik ook graag het internet af naar leuke websites welke in het echte leven waarschijnlijk oude rommelmarktjes zouden zijn. Ook qua kleding zie ik er graag wat 'ouder' uit, dan waan ik me een beetje terug in de vroegere tijden. Op Mona-mode.nl bestel ik vaak rokken die ik dan zelf door er een vintage top op te doen weer de vintage look geef, heerlijk vind ik 't om daarmee bezig te zijn!

Dus deze thread wil ik graag benutten voor andere liefhebbers van vintage spullen in het algemeen, niet alleen oude fietsen maar ook oude meubelstukken, verzamelobjecten, kledij, postzegels allemaal uit de goede oude tijd noem t maar op! Je kan hier kwijt wat je t fijnst vond aan de tijd of je verzamelobjecten posten, leuke verhalen over 'vroeger' en ga zo maar door, zelf zal ik straks wat fotootjes maken van mn fietsen en wat vintage spullen!
Liefs Melie :D
Those who don't know history are destined to repeat it.
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: vintage liefde

Bericht door HJvMontfort »

Grappig topic Melie,

Vintage, wat een vies woord vind ik dat. Ik heb nogal veel oude rommel maar Vintage klinkt zo hip, dus ik heb inderdaad nogal wat antieke spullen liggen.
Vanuit de famillie heb ik bijvoorbeeld een oude bakalieten telefoon, een oude tekening nog uit de oorlogs jaren en zo meer spullen die oud zijn.
Wat ik zelf altijd wel grappig vind zijn oude meubels in jugendstill en daar zou ik wel wat meer van willen maar mijn beurs is het daar niet altijd mee eens.
Mijn kledingkast heeft twee delen; één met reguliere kleding en de andere kant met pakken. Ik ben verzot op maatpakken, zeker op oude maar dat is voornamelijk door een voorliefde voor kwaliteid en sommige oude spullen zijn nou eenmaal van een mooie kwaliteid.
Ik denk dat de mede-forumleden zich daar wel in terug kunnen vinden dat de wegwerpmaatschappij ons niet allen even goed bevalt :)
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: vintage liefde

Bericht door asterduc »

Vintage en oud:

ik denk dat elke oude fiets liefhebber wel graag langs een rommelmarkt loopt.

Zelf zit ik in een overgangsfase van modern en hoogtechnologisch naar oud en .. nou ja, oud dus! Die overgang is nu zo'n 10 jaar bezig en het zal toch minstens nog een decennia duren.

Wat kledij betreft ligt het iets anders.
Mijn dochters noemen mij een stripfiguur omdat ik steeds dezelfde broeken en shirts draag, die ik geregeld nieuw bij koop. Vroeger noemden ze dat 'ouderwets' en dat was alles behalve in, tegenwoordig heet dat 'vintage' en ben je dus bij de tijd! :mrgreen:
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: vintage liefde

Bericht door fongers »

Leuk topic :)

Zelf ben ik ook een liefhebber van oude spullen, en hou ook van een kwalitatief goed stukje muziek. Ik heb in de loop der jaren een leuke stereoset bijeen gespaard. De versterker set en tuner stammen uit 1975, de speakers uit 1973, de cd speler uit 1989 en de platen speler zal ook ergens uit de jaren 80 zijn, het precieze bouwjaar weet ik zo niet. De versterkerset bestaan uit een Quad 33/303/FM3 deze set heb ik geheel gereviseerd, dit houd in dat alle condensatoren vervangen zijn, en andere verlopen onderdelen zijn ook vervangen. Quad is een merk uit engeland. De luidsprekers zijn van IMF het type is professional monitor MK III (ook engels) De scheidingsfilters heb ik ook opgefrist met nieuwe condensatoren en weerstanden. De spoelen op het filter altijd laten zitten, daar deze heel klankbepalend zijn. De Denon cd speler is van het type DCD 3520, dit was toen een vlaggenschip van Denon. En het is nog steeds een heel geliefde cd speler. de Denon is nog gewoon zoals hij is, maar misschien dat ik die in de toekomst nog wel aan ga pakken, net zoals de Technics SL 1200 platenspeler. De Technics platen speler is ook een geliefd apparaat, en word ook veel gebruikt door DJ's om te mixen. Maar voor huiskamer gebruik is het ook een heel goede platenspeler.

Afbeelding
De onderste tuner is ook van Quad (FM 2) en stamt uit 1967. Dit is nog een tuner met lampen er in, net zoals in een lampen radio. Hij speelt ook nog 8-)

Afbeelding
Dat is de eindversterker

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het klinkt? Nou zo :)

http://www.youtube.com/watch?v=Hfbz0ykWIyY

Dit is een opname met mijn telefoon, dus echt super is het niet, maar zo heb je wel een beetje een idee :D

Groetjes Mark
Plaats reactie