dubbelbuis frame op MP
dubbelbuis frame op MP
Er staat weer iets aparts op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/725679352
DCR gaat nooit verloren....
Re: dubbelbuis frame op MP
L.S.
Dit zal een Batavus Flying Dutchman Duplo zijn. Begin vijftiger jaren. Indertijd een nogal dure fiets. Nu waarschijnlijk zeldzaam.
Groeten van
Henk L.
Dit zal een Batavus Flying Dutchman Duplo zijn. Begin vijftiger jaren. Indertijd een nogal dure fiets. Nu waarschijnlijk zeldzaam.
Groeten van
Henk L.
- DustyThuss
Hallo,
Ik heb mij door Simon ooit laten vertellen dat dit een wiegframe heet. En waarschijnlijk is dit inderdaad een batavus.
Groeten Dusty,
Ik heb mij door Simon ooit laten vertellen dat dit een wiegframe heet. En waarschijnlijk is dit inderdaad een batavus.
Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
L.S.
Wellicht heef Batavus zich laten inspireren door dit model van BSA.
http://bsamuseum.wordpress.com/1946-bsa ... ort-model/
Groeten van
Henk L.
Wellicht heef Batavus zich laten inspireren door dit model van BSA.
http://bsamuseum.wordpress.com/1946-bsa ... ort-model/
Groeten van
Henk L.
- HJvMontfort
Simon van Erp? Heb enige tijd geleden zo'n fiets bij antiekefietsen.nl gezien dacht ikDustyThuss schreef:Hallo,
Groeten Dusty,

Een Batavus Supersport was het!
http://antiekefietsen.nl/pic/Archief/Batavusss7.JPG
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
L.S.
In een Batavus prijscourant uit ca. 1958 in de documentatiebank staat een model dat Flying Dutchman Duplo heet. Dat heeft een dubbele bovenbuis. Of de onderbuis ook dubbel is, is niet goed te zien. Als dat nog niet of niet meer het geval was, is het model met dubbele boven- en onderbuis dus de Supersport.
Men kan overigens al niet meer bieden op MP.
Groeten van
Henk L.
In een Batavus prijscourant uit ca. 1958 in de documentatiebank staat een model dat Flying Dutchman Duplo heet. Dat heeft een dubbele bovenbuis. Of de onderbuis ook dubbel is, is niet goed te zien. Als dat nog niet of niet meer het geval was, is het model met dubbele boven- en onderbuis dus de Supersport.
Men kan overigens al niet meer bieden op MP.

Groeten van
Henk L.
- DustyThuss
Ja die Simon!hjwspan schreef: Simon van Erp? Heb enige tijd geleden zo'n fiets bij antiekefietsen.nl gezien dacht ik
Een Batavus Supersport was het!
http://antiekefietsen.nl/pic/Archief/Batavusss7.JPG

Hij had er destijds 2 in zijn winkel staan, en ik was natuurlijk nieuwschierig.
hier is nog wat meer info te vinden.
Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
[....hier is nog wat meer info te vinden.]
Hallo Dusty,
De verwijzing naar Burgers/Fama is niet geheel terecht, de fiets op MP heeft óók een dubbele onderbuis. Die fiets is overigens reeds verkocht, ik hoop aan een liefhebber.
Wim
Hallo Dusty,
De verwijzing naar Burgers/Fama is niet geheel terecht, de fiets op MP heeft óók een dubbele onderbuis. Die fiets is overigens reeds verkocht, ik hoop aan een liefhebber.
Wim
- Bijlagen
-
- aaaaaa.jpg (10.03 KiB) 8968 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
hai hier regina dit lijkt heel erg op de dames batavus wieg die ik hier al eerder met foto,s heb geplaatst ik heb er ook op geboden op de heren maar niet gekregen vond ik heel jammer want dan had ik een mannetje /vrouwtje gehad maar ja ik ben ook nog steeds op zoek naar info dus laat maar komen want ik wil nu toch wel eens weten wat het nu presies ik qua type inmiddels is de dames totaal gerestaureerd ik zal eens kijken of ik er foto,s van kan plaatsen groetjes regina
Ja, ik ben een liefhebber en er wel content mee.
De dubbele buizenconstructie van het "wiegframe" is zeer elegant en bijzonder van vormgeving.
In tegenstelling tot het Fongers wiegframe dat onderbroken wordt bij de achteras, bestaat het Batavus wiegframe uit een doorlopende ononderbroken constructie. Sjiek hoor !!
Ik zoek net als Regina nog naar informatie over deze fiets.
Wat was de striping, welke accessoires zaten erop.
Deze info is moeilijk te vinden.
Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Groet Frank.
De dubbele buizenconstructie van het "wiegframe" is zeer elegant en bijzonder van vormgeving.
In tegenstelling tot het Fongers wiegframe dat onderbroken wordt bij de achteras, bestaat het Batavus wiegframe uit een doorlopende ononderbroken constructie. Sjiek hoor !!
Ik zoek net als Regina nog naar informatie over deze fiets.
Wat was de striping, welke accessoires zaten erop.
Deze info is moeilijk te vinden.
Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Groet Frank.