Locomotief tour de france
-
Locomotief tour de france
De trapas van mijn Locomotief tour de france fiets uit 1957 is deze wek gebroken
Wie kan mij helpen met een suggestie waar een vervanger de vinden is?
Ron van Dijk
Middelbrug
Wie kan mij helpen met een suggestie waar een vervanger de vinden is?
Ron van Dijk
Middelbrug
Re: Locomotief tour de france
Beste Ron,
Ik heb waarschijnlijk wel een as voor je liggen. Maak je even een foto en neem je even de maten op? Dan weet ik zeker dat of ik de goede voor je heb.
Groeten, Y.
Ik heb waarschijnlijk wel een as voor je liggen. Maak je even een foto en neem je even de maten op? Dan weet ik zeker dat of ik de goede voor je heb.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
-
Aan Durabo 88
Hartelijkdank voor je reactie.
De afmetingen van de trapas zijn rond 16 mm en lengte 130 mm.
Ik heb begrepen dat een lengte van 127 een standaard maat is?
Dit zou ook kunnen.
Ik hoop dat dit bericht met foto goed overkomt.
met vriendelijke groet
Ron van Dijk
Brandenburglaan 38
4333 BZ Middelburg
Hartelijkdank voor je reactie.
De afmetingen van de trapas zijn rond 16 mm en lengte 130 mm.
Ik heb begrepen dat een lengte van 127 een standaard maat is?
Dit zou ook kunnen.
Ik hoop dat dit bericht met foto goed overkomt.
met vriendelijke groet
Ron van Dijk
Brandenburglaan 38
4333 BZ Middelburg
- Bijlagen
-
- foto3.jpg (70.2 KiB) 8286 keer bekeken
-
Ik zag maar een foto, hierbij nog een
- Bijlagen
-
- foto1.jpg (91.95 KiB) 8286 keer bekeken
-
Voor de duidelijkheid nog een ander aanzicht
- Bijlagen
-
- foto2.jpg (82.6 KiB) 8285 keer bekeken
Oef, dat's een beste breuk. Ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat het om een Thompson trapas ging, maar dit is een BSA. Je zult de hele as moeten demonteren, om alle maten op te kunnen nemen. Dan kun je ook meteen controleren of de loopvlakken van de cups nog deugen. Ik neem aan dat je de nieuwe as ook van nieuwe kogels en vet wilt voorzien? Dat lijkt me nl. wel het beste als je weer 10 jaar vooruit wilt.
Sportief fietsend!
Ach, één van mijn favoriete fietsen of all time. In blauw fraai, de latere versie in racing green met ivoorkleurige spatborden matching zadel is om de vingers bij af te likken.
Ik heb zeer waarschijnlijk nog zo'n Brampton as uit een Locomotief liggen. Cup-materiaal zeker. Ik weet niet helemaal zeker in hoeverre er sleet op zit, maar alles beter dan dit
Ik heb zeer waarschijnlijk nog zo'n Brampton as uit een Locomotief liggen. Cup-materiaal zeker. Ik weet niet helemaal zeker in hoeverre er sleet op zit, maar alles beter dan dit

www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Hoe ben je eigenlijk thuisgekomen nadat de as afbrak? Bij een afgebroken trapper kun je nog op een stompje terugfietsen, maar hier wordt dat erg lastig.
Sportief fietsend!
-
Ik begin wat hoop te krijgen dat het misschien toch niet het einde van mijn fiets is. Ik heb deze fiets nieuw gekregen op mijn 15e verjaardag in 1957 en daarmee al 56 jaar de trotse bezitter. In deze tijd zijn alleen de pedalen, het zadel, de handvatten en uiteraard de banden vervangen.
Voor mij een stuk herinnering wat ik graag wil houden.
Het frame nummer is 714300 en staat in het bestand bij mijnheer Kuner.
De vraag hoe ik thuis gekomen ben, lopend. Het gebeurde in Middelburg niet ver van een fietsenmaker die mij in het verleden ook wel eens geholpen heeft. Deze keer konden ze mij niet helpen aan en vervanging, ik hoop wel met demontage en montage want dat is voor mij een brug te ver.
Ik begrijp dat Joco mogelijk een vervanging heeft? Hoe gaan we daar verder mee?
Ron van Dijk
Voor mij een stuk herinnering wat ik graag wil houden.
Het frame nummer is 714300 en staat in het bestand bij mijnheer Kuner.
De vraag hoe ik thuis gekomen ben, lopend. Het gebeurde in Middelburg niet ver van een fietsenmaker die mij in het verleden ook wel eens geholpen heeft. Deze keer konden ze mij niet helpen aan en vervanging, ik hoop wel met demontage en montage want dat is voor mij een brug te ver.
Ik begrijp dat Joco mogelijk een vervanging heeft? Hoe gaan we daar verder mee?
Ron van Dijk
Hallo Ron,
Ik heb de as opgezocht en helaas is hij links en rechts (precies tegenovergesteld) asymmetrisch ingelopen. Verre van ideaal.
Maar je kan hem natuurlijk sowieso krijgen, beter iets dan niets. Hij is echter denk ik vooral handig voor de maten. Natuurlijk zijn vervangingsassen nog te vinden (alhoewel niet meer in het assortiment van de groothandel), je moet alleen duidelijk kunnen aangeven welke maat je zoekt. De kans is groot dat iemand op dit forum nog wel een bruikbaar exemplaar heeft liggen.
Mijn mailadres is simplex - apenstaartje - zonet - punt - nl, dan kunnen we verder offline afspreken.
Ik heb de as opgezocht en helaas is hij links en rechts (precies tegenovergesteld) asymmetrisch ingelopen. Verre van ideaal.
Maar je kan hem natuurlijk sowieso krijgen, beter iets dan niets. Hij is echter denk ik vooral handig voor de maten. Natuurlijk zijn vervangingsassen nog te vinden (alhoewel niet meer in het assortiment van de groothandel), je moet alleen duidelijk kunnen aangeven welke maat je zoekt. De kans is groot dat iemand op dit forum nog wel een bruikbaar exemplaar heeft liggen.
Mijn mailadres is simplex - apenstaartje - zonet - punt - nl, dan kunnen we verder offline afspreken.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's