Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
Durabo88
Berichten: 2545
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door Durabo88 »

Ik kwam de volgende tocht tegen, die vandaag werd gehouden.
Zie http://tweedriderotterdam.com/. Op de facebookpagina staan enkele foto's van de tocht.

Het leek me een leuke tocht voor de twintigers en dertigers onder ons, aangezien het een wat minder 'grijs' publiek trekt.

Helaas kon ik er zelf niet bij zijn, ik had een bruiloft te bezoeken.

In april is de volgende tocht weer.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door maartenB »

Ja Gerrit was erheen met zijn vriendin. Ik zie op Facebook maar 2 actuele beelden. Zijn er meer?
Misschien leuk om met de club eens aan deel te nemen? Dit jaar hadden we 2 andere geweldige evenementen die dag.......
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door Fotomaan »

Wij konden er helaas niet bij zijn maar de volgende keer gaan we ook mee.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Bijlagen
September-Tweed-Ride-Report-2013.jpg
September-Tweed-Ride-Report-2013.jpg (272.61 KiB) 7226 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door wimjansen »

Het was een zeer geslaagde tocht. Stevige wind, dat wel (Erasmusbrug: hijg, hijg) maar zonnig, droog en niet koud.
Er waren minstens drie leden van De Oude Fiets. Gerrit en ik zijn geïnterviewd voor een artikel in een komende Nieuwe Revu, ben benieuwd wat daar in komt. Prima verzorging door de organisatie en de Rotterdammers waren erg enthousiast, stonden soms rijen dik langs de route en het kruisend autoverkeer claxonneerde relatief weinig. Beschaafd volk. Volgend jaar weer, maar met een forse delegatie van De Oude Fiets lijkt het me nog leuker!
DCR gaat nooit verloren....
gerritkan
Berichten: 396
Lid geworden op: 10 apr 2012, 14.44
Locatie: Workum

Re: Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door gerritkan »

Zondag de Tweed Ride gereden in Rotterdam.
De eerste keer eerder dit jaar had ik ook al mee gedaan en dat was goed bevallen , dus reden genoeg om me weer aan te melden .
Terwijl ik bezig was m'n. Dursley Pedersen in elkaar te zetten kwam mede club lid van De Oude Fiets Wim Jansen al aan lopen .
Eerst het voor wiel en de de rem gemonteerd , naar later bleek niet goed .
Daara kennis gemaakt met Wim wiens naam ik hier regelmatig was tegen gekomen maar nog nooit ontmoet had .
Wat later kwamen er twee heren op ons af die zich voorstelde als journalist en fotograaf van de Nieuwe Revu met de vraag of wij twee wilde mee werken aan een interview , waar op Wim meteen zei dat hij het dan wel op prijs zo stellen als ze ook aandacht zouden schenken aan De Oude Fiets .
We hebben daarna zo veel mogelijk verteld over de club .
Nu is het maar afwachten of ze ook daad werkelijk het ook vermelden , het artikel gaat natuurlijk over de tweed ride .
De rit zelf was ondanks de soms erg harde wind erg mooi met o.a een stop voor thee bij het Kralingse plassen ondanks dat gehele rit door de stad gaat was er genoeg moois te zien onder weg .
Wat de fietsen betreft was het weer een mix van oud en nieuw , waarbij echt oud in de minderheid was een paar van voor 1940 met daar bij een leuke Amerikaanse fiets 1919 ,veel fietsen van de jaren vijftig en een aantal bijzondere eigenbouw fietsen waarbij de frames soms erg mooi verbouwd waren .
Leuk was dat er ook twee moderne Pedersens waren een uit ongeveer 1970 en een van drie jaar oud , te 19070 model was gebouwd door Jesper Solling .
Op het laatste stuk van de rit kwam mijn rembeugel tegen de spaken aan en verboog .
Na het terug buigen bleef bij toch nog tegen de spaken lopen , ik had geen gereed schap bij me ,om ze te verwijderen . Gelukkig kon ik met mijn huis sleutel van het Lips model de twee bouten los draaien en de krom gebleven rem beugel verwijderen en het laatste stuk volbrengen met pet in de hand en volle tegen wind de Erasmus brug over .

De plannen zijn er om volgend jaar weer een Tweed Ride te organiseren , dus wie het ook een keer wil mee maken , het is een leuke dag dus de moeite waard .

Gerrit Kan
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (143.34 KiB) 7210 keer bekeken
Gebruikersavatar
DustyThuss
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 nov 2012, 21.44
Locatie: Enschede

Re: Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door DustyThuss »

Hallo,

Ik was er ook graag bij geweest maar helaas zat er van alles in de weg.

Hier is trouwens een wat groter foto verslag te vinden.

Groeten Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door Fotomaan »

Hier is ook het een en ander te bekijken

https://www.facebook.com/media/set/?set ... b452819810

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Tweed ride Rotterdam 29 september 2013

Bericht door wimjansen »

Onder het motto "vroeger was écht alles beter" verschijnt vandaag in Nieuwe Revu (41-2013) het stuk over de TweedRide waarin inderdaad een stukje interview met Gerrit en mij. Een kolomsbericht waarin wij als Stichting de Oude Tweewieler worden aangeduid, Gerrit's naam met een "m" wordt gespeld en wat citaten zijn verwisseld. Het artikel geeft niettemin een aardige indruk van het evenement, al is het enigszins doortrokken van een trendy eigentijdse blik op de Goeie Oude Tijd. Met foto's vanaf pagina 34.
Wim
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie