Gespot op Marktplaats!

J Zuiderwijk

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door J Zuiderwijk »

Dank je Maarten! Het is niet makkelijk een goed project te vinden. Ze zijn gewoon erg zeldzaam (velocipede's en hoge bi's daarentegen zie ik er relatief veel van). Een volledig gerestaureerd exemplaar is me teveel geld in een keer, en daar is ook moeilijk in te schatten hoe goed die kloppen zonder gedegen kennis. Dus dan is 1400 euro eigenlijk niet eens zo slecht voor alleen een goed frame, stuur etc. Maar, ik heb geen haast, dus ik blijf rondzoeken :)
maartenB

Bericht door maartenB »

Jawel, die 1400 euro is wel veel geld voor alleen een goed frame stuur enz. Je kunt de rest er nl. niet bij vinden, dus krijg je nooit een originele fiets bij elkaar.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Wel interessant, iemand die op zoek is naar een safety!

(Nieuwe) liefhebbers in het oude type fiets moeten daar we blij mee zijn. Wat me op valt is dat het niet wijd verbreid is en vooral te vinden bij de wat ''minder jonge'' clubleden.

In het algemeen gesproken zou ik gaan voor een safety waar eventueel veel kapot,krom afgebroken etc. is maar die als geheel nog wel min of meer daar is.
Ik bedoel te zeggen dat je beter één spatbordstang nog origineel kan hebben en als voorbeeld kan dienen dan een ijverig opgeknapt model waarvan je de spatbordstangen niet kan vertrouwen qua originaliteit.
Ik zou bij aanschaf van een safety letten op de staat van de ketting en het achtertandwiel. beide zijn vaak erg ver versleten
en er is lastig aan te komen of tegen een hoge prijs.

Een ander ding waar je op zou kunnen letten is de breedte van de velgen. ergens na 1890 kwamen de cushion tyres in de mode. Dit zijn wat breedere (rond 30-35 mm)rubber banden met een holte binnen in.
Zo ver ik weet is er aan dat soort banden niet meer te komen.
Als je er dan massieve rubber banden op legt dan krijg je hele zware wielen. Dat is wel te doen maar echt het bedoelde rijcomfort van de oorspronkelijke safety krijg je er niet mee terug.
Singer Safety bij Sterba te koop
Singer Safety bij Sterba te koop
DSC06847.jpg (351.52 KiB) 6749 keer bekeken
Voorbeeld van een fraai frame met wel behoorlijk ver gaande slijtage aan ketting en achter tandwiel.
De fiets heeft op allerlei beurzen te koop gestaan om uiteindelijk bij deze Tsjechen te belanden.

Groeten,
Maarten
Nick013

Bericht door Nick013 »

Less is more :mrgreen:
J Zuiderwijk

Bericht door J Zuiderwijk »

Wow! Dat is wel een hele mooie, en geen slechte prijs. Maar te veel geld in een keer voor mij, en ik heb er weinig meer aan te doen :)
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

En weer zo'n complete fiets uit een serieuze verzameling ben benieuwd wat daar allemaal nog vandaag komt. Kent iemand de eigenaar van deze fietsen? Was hij of zij lid van onze vereniging. Niet gek wat serieuze fietsen op Marktplaats. Voor marktprijzen. Dat stimuleerd misschien ook anderen hun fietsen te plaatsen. Ik ga het eens proberen met de groene Franse Humber. Je weet maar nooit.

Groeten ;)
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

L.S.

De eerste leden van De Oude Fiets zullen de aangeboden safety en hoge bi ongetwijfeld herkennen, al was het maar aan de naam waaronder ze op MP staan. Gisteren stond er trouwens een reactie op het forum met een mening over de aanbieder, die er maar snel weer af is gehaald. :shock: Terecht denk ik.

Groeten van
Henk L.
Laatst gewijzigd door Lidnr13 op 22 okt 2013, 18.37, 1 keer totaal gewijzigd.
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar onderdelen (hertje o.i.d.) van Gazelle: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

groet, Wim
DCR gaat nooit verloren....
EdMondain

Bericht door EdMondain »

Hallo Wim,

Toch maar even gaan kijken naar de gazelle en besloten om haar mee te nemen.
Er zit een Gazelle 3 versnellingsnaaf op met nog een mooi stuur maar helaas geen handvat. Geen idee of die nog te vinden zijn. Eerst maar eens kijken of de versnelling nog werkt.

Groet van Edmond
Durabo88

Prachtige Burco sportfiets

Bericht door Durabo88 »

Sportief fietsend!
Plaats reactie