Prachtig, die Eagle. Ik wist niet dat aluminium velgen al zo vroeg gemaakt werden. En zo fraai!Maarten Waarlé schreef: ↑12 mei 2025, 08.21 Deze Eagle is gemaakt in de Upper Naugatuck valley , Torrington, Connecticut ,USA. (...)
Foto-thema mei: Buitenlandse Fietsen
Re: Foto-thema mei: Buitenlandse Fietsen
Haha. Ik dacht door die kleur ook aan Legnano maar het blikt dus echt een Franse fiets te zijn, hoewel ik het merk niet ken.
- Bijlagen
-
- IMG_2735.jpeg (560.17 KiB) 6649 keer bekeken
- fietshobbyist
Oude fietsen natuurlijk, wat dacht jij dan?fietshobbyist schreef: ↑13 mei 2025, 15.10 Ik vermoed dat we off-topic raken, maar wat wordt daar bestudeert dan?![]()

Mijn BBF is een Raleigh Record Ace dd ca 1954, destijds Raleigh's duurste lightweight sportfiets, mede vanwege de vele exclusieve onderdelen. De fiets heeft Reynolds buizen en weegt, ondanks de SA versnellingsnaaf en stalen stuur, ca 12 kg; de framemaat is 23" en het framenummer 1285FS. Ik heb de fiets destijds gekocht in verkommerde staat en er het nodige aan moeten doen om hem weer rijklaar te maken. De originele lak, met gedeeltelijk nog zichtbare transfers, is geconserveerd met blanke lak; de wielen met 27" banden zijn opnieuw gespaakt; voornaaf Airlite hoge flens; achternaaf SA met "alloy" huis; daarin zat voorheen een FW 4 v.- binnenwerk, dat wegens slijtage vervangen is door een AW 3-versnellingsbinnenwerk (past gewoon). De originele RRA onderdelen zijn soms op Ebay.Uk te vinden tegen extreme prijzen. Wat nog wel origineel aanwezig is zijn de speciale vleugelmoeren voorzijde en afneembare stalen "bag support" zadeltassteun. Het rijgedrag is zeer sportief en het monteren van een racestuur zou dat nog kunnen verbeteren. Mocht je belangstelling hebben voor meer foto's, stuur een PB. Groeten, Rutger
- Bijlagen
-
- DIV_6455 - kopie.JPG (351.07 KiB) 5304 keer bekeken
-
De RRA was destijds zowel als los frame, als compleet afgemonteerd te koop. Toen ik 'm kocht, ca 10 jaar geleden, zat er oa een zwaar verroest racestuur op, dat ik heb vervangen toe een toerstuur van een ander Raleigh model. De zadeltasdrager is inderdaad bijzonder handig en effectief. Heel makkelijk te verwijderen en te plaatsen middels de aangesoldeerde nokjes op de staande achtervork
- Bijlagen
-
- DIV_6465 - kopie.JPG (201.24 KiB) 4574 keer bekeken
-
Oei... dat is moeilijk kiezen. Het merendeel van mijn fietsen is niet Nederlands...
Voor nu een Matigot racefiets van rond 1936. Geheel verchroomd frame wat toen enekele jaren in de mode is geweest in Frankrijk.
Matigot was een oud wielrenner van Tendil. En deze fiets is dan ook een Tendil met Matigot logo's
Voor nu een Matigot racefiets van rond 1936. Geheel verchroomd frame wat toen enekele jaren in de mode is geweest in Frankrijk.
Matigot was een oud wielrenner van Tendil. En deze fiets is dan ook een Tendil met Matigot logo's

- Bijlagen
-
- image-04-01-2023_11-40-15-18.jpg (189.95 KiB) 4480 keer bekeken
- marco verbaant
Erg fraaie echt oude klassieker.... Zuinig op zijn...Cyclissimo schreef: ↑16 mei 2025, 18.07 Oei... dat is moeilijk kiezen. Het merendeel van mijn fietsen is niet Nederlands...
Matigot was een oud wielrenner van Tendil. En deze fiets is dan ook een Tendil met Matigot logo's![]()
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"