Foto-thema september: Fietsen en Schaduwen!

Voor alle off-topic zaken.
non-fixie

Re: Foto-thema september: Fietsen en Schaduwen!

Bericht door non-fixie »

maartenB schreef: 6 sep 2025, 15.07 ik vind schaduwen vooral lastig, als ik een fiets wil fotograferen.
Die schaduwen en scherpe contrasten maken het überhaupt lastig om dingen goed te zien. Les 1 in de cursus die ik ooit volgde. :roll:

En ook een les uit de praktijk. De enige keer dat ik ooit serieus op m'n plaat ben gegaan met de fiets was toen ik geconfronteerd werd met een boomwortel die omhoog gegroeid was door het asfalt en zich nét in een schaduw bevond. Zoiets:

schaduw.jpg
schaduw.jpg (474.15 KiB) 69 keer bekeken

Sindsdien weet ik hoe lastig fietsen met slechts één functionerende arm wel niet is ... ;)

---
m-gineering

Bericht door m-gineering »

non-fixie schreef: 6 sep 2025, 23.09
maartenB schreef: 6 sep 2025, 15.07 ik vind schaduwen vooral lastig, als ik een fiets wil fotograferen.
Die schaduwen en scherpe contrasten maken het überhaupt lastig om dingen goed te zien. Les 1 in de cursus die ik ooit volgde. :roll:

En ook een les uit de praktijk. De enige keer dat ik ooit serieus op m'n plaat ben gegaan met de fiets was toen ik geconfronteerd werd met een boomwortel die omhoog gegroeid was door het asfalt en zich nét in een schaduw bevond. Zoiets:
---
mijn favoriete 'oops' was een zonovergoten betonfietspad met hoogstaande zon en dus nul contrast. Het was zo heet dat het beton zover uitgezet was dat twee platen een halve meter omhoog gedrukt waren en mij op een springschans trakteerden. Was net op tijd
/Marten
lebikesportief

Bericht door lebikesportief »

Heerlijke zon op deze September zondagochtend.
Bijlagen
PHOTO-2025-09-07-09-08-16.jpg
PHOTO-2025-09-07-09-08-16.jpg (102.83 KiB) 45 keer bekeken
Plaats reactie