Hoe is het aan te brengen en welke afwerkingsglans geeft dat?
Kan het ook hard uitharden?
Ik zie niet direct een toepassing voor dat zadelframe, maar misschien als celluloid vervanging (sturen, handvaten, versnellingskabels).
Zadelframe: nu ja, eigenlijk kun je daar toepassen wat je maar wil. Als het maar zwart ziet, zou je kunnen stellen.
Mijn opmerking over powdercoating was eerder algemeen. Powdercoating zie ik als hedendaags massaproduct en dat past voor mij niet in dat afgebakende vakje van oldtimer restauratie. Maar niets houd je tegen om dat zadelframe op die manier af te werken. Mij lijkt het dan eerder omslachtig, tenzij je toevallig iemand naast de deur hebt waar je dat deel in een straalcabine steekt, vervolgens mee aan de haak hangt als er zwart gepoederd wordt en het mee door in de oven kan. Het zal er dan zeker mooi uit zien.

Ik heb die middelen niet binnen handbereik, een pot zwarte verf echter wel, vandaar mijn opmerking ivm onderdompelen

Dat is een eenvoudig proces. Even alles afschuren, laagje roestneutralisator erover, onderdompelen in de pot verf en aan een oude spaak laten uitdruipen. Als het stofdroog is kan het nog even in de hobbyoven, dan denken je hersenen dat het gemoffel is.

Groeten,
Ed.