Fijn dat je wat duidelijkere foto's gemaakt hebt, dat geeft een beter beeld. De naam van de (frame)fabrikant kon ik niet achterhalen maar de combinatie van het nummer en de karakteristieke trapas met de verticale trekbouten matcht met een handvol grossiersfietsen uit de periode ca. 1935 - 1955 die ik eerder ben tegengekomen. Eentje had het merk Antilope erop (niet Antilope Hilversum maar een fantasiemerk), eentje was van grossier Geburo, de rest zonder leesbaar merk. Jouw fiets lijkt binnen deze groep aan de oude kant te zijn (laag nummer, smeernippel op de bracket). Ik hou het dus op ca. 1935-1940, met de nodige onzekerheid.
Het is, zoals hier al eerder vastgesteld, een "samenraapsel" van onderdelen. Ik denk dat de fiets ooit min of meer als wrak compleet gedemonteerd en opnieuw gemoffeld is, en dat het originele lagerwerk (balhoofd, trapas) weer gemonteerd is. Over de hele rest kun je alleen speculeren of twijfelen. De oogbout van de bandrem glimt b.v. nog als nieuw. Bij onderdelen zoals het koordnet, de pedalen en accessoires zoals de belastingplaathouder (of is het alleen een naamlabel?) en de pomp zie je de hand van de fietsenliefhebber/-restaurateur. De verlichting is al weer iets meer gesleten. Je schreef ook dat er netjes om de balhoofdtransfer heengeschilderd is. Al met al krijg ik de indruk dat de fiets twee keer is opgeknapt: eerst een moffelbeurt een paar decennia geleden incl. de niet kloppende transfers, en toen nog een keer een "opleukbeurt". Bij dat laatste hoort ook de katoenen verlichtingsdraad die met tie-rips vastgezet is - een heel aparte combinatie
Koplamp en dynamo passen mooi bij de tijd (dynamo rechts is echt jaren 30), de montagebeugel van de koplamp is te nieuw. Je zou de fiets op een paar punten waar glimmend nieuwe onderdelen botsen met oude, nog iets kunnen aanpassen. Dan heb je uiteindelijk wel een fiets die mooi het tijdsbeeld van vlak voor de oorlog weergeeft, en zeker ook een heerlijk ding voor tochten.
Groeten,
fietser