Rondje Waterland

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Durabo88

Re: Rondje Waterland

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Het wordt een pittige training. Ik zal iedereen die met de trein komt oppikken bij de pont aan de noordzijde van 't IJ (het water tussen Centrum en Amsterdam-Noord). Let wel dit is bij het Tolhuis dus je moet de Buiksloterweg-pont nemen.

Vervolgens rijden we door naar Landsmeer waar ik een bakje koffie of thee voor iedereen zal maken, misschien wel met wat extra's erbij. Dit is tevens de vertreklocatie voor mensen die met de fiets op de auto komen (voor het adres mail even naar yorick _ online [apenstaartje] hotmail [punt] com).

De route voert via Landsmeer naar het pontje (kosten circa 1 euro) bij Watergang (Het Schouw om precies te zijn). Van daar rijden we door naar Zunderdorp en verder naar Ransdorp, waar we de kerktoren tegen een kleine bijdrage kunnen beklimmen. Vervolgens langs het Goudriaankanaal (een mislukt kanalenproject) door richting Holysloot waar we de Waterlandsche zeedijk (Uitdammerdijk) op gaan, door naar Uitdam. Daarna gaan we door naar Monnickendam, waar we de stad kunnen bezoeken. De route naar Monnickendam kan over de dijk of binnendoor. In het geval van binnendoor is er een theetuin in Zuiderwoude (Theetuin 't Einde) voor de liefhebber.

Op de even zo lange terugweg kunnen we nog langs de theetuin in Overleek. Het idee is om het prachtige dorpje Broek in Waterland door te fietsen. Daarna rijden we via de recentelijk gesaneerde Volgermeerpolder (nu natuurgebied) terug naar Zunderdorp en het pontje.

Groeten, Y.
Laatst gewijzigd door Durabo88 op 15 jul 2014, 19.52, 1 keer totaal gewijzigd.
Sportief fietsend!
fietser

Bericht door fietser »

Hallo Y.,

Klinkt goed allemaal, voor mij volstrekt nieuw terrein, ik verheug me er al op! Heb even op Google Maps gekeken - het zal al met al zo'n 50-60 km zijn, toch? Het weer wordt volgens De Bilt ook prima, op wat plaatselijke buitjes na. Levert misschien nog mooie luchten op.

Groeten,
fietser
Sandra

Bericht door Sandra »

Heren, ik heb er zin in!
Zaterdag nog even wat klussen aan mijn Super Sport (loopt wat aan en remt niet lekker), en dan zondag naar het Waterland.
Y, ik kom met de trein en zie je dus aan de noordkant van het IJ.

Groet, Sandra
fietser

Bericht door fietser »

Dat sleutelen op de laatste minuut herken ik wel. Ik kom met een fiets met Sturmey-Archer TCW-naaf, en dan weet je het wel... Neemt zondag iemand een sleepkabel mee? :lol:

Maak je geen zorgen, Y., komt goed. Ik kom trouwens ook met de trein, dus tot ziens bij de pont.

Groeten,
fietser
JasperA

Bericht door JasperA »

Mijn Fongers HTS ligt momenteel ook nog helemaal uit elkaar. Wel goede resultaten geboekt met de 3M handpolish en de Autosol metalpolish. Gelukkig heeft Y. vorige week de 3-versnellingsnaaf weer up and running gekregen en de Michelin World Tour gumwall bandjes staan geweldig mooi!

@Y, Met een beetje mazzel heb ik ook mijn eerste NOS kettingkast op maat geknipt, gelakt en gemonteerd... So far so good!

Oh, en ik kom met de auto... :oops:
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Jasper,

Dan zie ik jou rond 12:00 wel op mijn thuisadres. Voor de rest geldt tussen 11:00 en 11:30 verzamelen bij de pont.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
TheodK

Bericht door TheodK »

Ha yorick
Ik wil ook graag meefietsen als er nog plek is, lijkt me leuk, ik ken waterland nauwelijks, en vooral dat lekker doorfietsen spreekt me ook aan. Ik stuur je een mailtje

Groet theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
remurk

Bericht door remurk »

Heb net naar buienradar gekeken; neem toch maar een JOCO met spatborden mee :D
Tot morgen! Rutger
fietser

Bericht door fietser »

Het zit erop! Nog even een foto van de Waterland-sportfietstocht van vandaag:
op de uitdammer dijk.jpg
op de uitdammer dijk.jpg (74.08 KiB) 7396 keer bekeken
We hebben een mooi rondje van een kleine 60 km gefietst, en met mooie Nederlandse sportfietsen. De merken Burgers, De Mol, Fongers, Joco en Locomotief waren vertegenwoordigd. Een 5-koppig "pelotonnetje" maar, en dat was eigenlijk jammer. Niet voor ons maar voor de rest 8-). Wie weet volgend jaar weer? Het was in ieder geval een fijn plan van Y. dat voor herhaling vatbaar is.

Groeten,
fietser
JasperA

Bericht door JasperA »

Doodop. Dat is het woord dat bij me op kwam toen ik vanmiddag naar huis reed na de 'Rondje Waterland' tocht... :lol:

Maar zonder gekheid, het was inderdaad zeer geslaagd! Ik meld me vast aan voor de volgende sportfietstocht en dat hoeft wat mij betreft niet pas over een jaar te zijn.

Wie een geschikte route weet mag zich melden!
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Plaats reactie