Informatie over trapas cassette met spie

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
bartman

Re: Informatie over trapas cassette met spie

Bericht door bartman »

lug2.jpg
lug2.jpg (327.29 KiB) 2884 keer bekeken
Hoi Maarten,

Zo kan een vraagje over een as uitmonden in een rits van vragen.. :-) Zo ook deze vraag: ik heb op geen enkele van mijn gazelles (frame nummer 6 cijfers, starten met 60, 61 en 76) een hapje eruit. Alleen de uitstulping waar schijnbaar de binnen bus op gefixeerd wordt. Zie foto (is van de 760605, lug nummer 2104 als ik het goed lees) Dus: mijn fietsen te jong of te oud?
Of bedoel je dat alleen speciale uitvoeringen de uitsparingen hadden tot een bepaald jaar?

Gr, Bart
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Bart,
De trapas die je nu laat zien is van het model na 1939 toen er nog geen bus in zat en van voor het model met vierkant uitsparinkje.
Deze heeft dus een bus die op die ronde uitstulping borgt tegen het mee draaien.
De Gazelles van latere datum hebben dat platte stukje aan de bus en een uitsparing uit de lug die daar mee overeenkomt.

Waar precies de overgang ligt weet ik niet.

Groeten,
Maarten
bartman

Bericht door bartman »

Hoi Maarten,
weer een stap verder... :-) Dan is het platte stukje in ieder geval na 1948 geweest.. Helaas heb ik daar geen model van waar ik ze in kan gebruiken.. Leek mij wel aardig. Op de plank dan maar.

Gr, Bart
Plaats reactie