Hoge bi tocht Rotterdam-Leeuwarden

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
maartenB

Re: Hoge bi tocht Rotterdam-Leeuwarden

Bericht door maartenB »

Morgen gaat Simon van start. Wie een stukje wil mee fietsen of aanmoedigen: mail even naar info@oudefiets.nl voor route en doorkomst-tijden.
Hieronder een pdf van een leuk artikel in De Stentor vandaag!

Simon: airco aan en gaan op die hoge bi!
Bijlagen
HogeBiPagina.def.pdf
(931.68 KiB) 366 keer gedownload
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Ik heb van de week een prachtige strooien hoed gekocht in een antiekwinkeltje in Utrecht. Dat hoedje lag me zoo aan te greinzen... Die heb ik dus maar gekocht. Vandaag uitgeprobeerd en gaat goed, houdt best wat zonnewarmte tegen.

Spannend morgen. Zouden de stoomfluiten gaan voor Simon op het spoorwegmuseum? Welkom morgen, Simon. Het belooft een onvergetelijke dag te worden, dag? Een drietal dagen in het oog van de storm die Tour de France heet. Dat maken we maar één keer mee in ons leven.

Vandaag nog een radio-interview gehad samen met Kaspar voor de lokale radio alhier waarin we ook nog even gememoreerd hebben aan de geweldige krachtsinspanning zoowel van Pim Kiderlen als wel Simon Groen, onze (verenigingsheld)! Ik zie je morgen man.

Tot morgen in Utrecht,

Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

als het goed is, is Simon vanochtend vertrokken uit Rotterdam, om 9.00 uur.
Nieuwtjes enz. via een Facebookpagina:
https://www.facebook.com/groups/408624032657445/

Hier nog twee cartoons!
Bijlagen
IMG_4722.JPG
IMG_4722.JPG (119.58 KiB) 6780 keer bekeken
IMG_4721.JPG
IMG_4721.JPG (109.39 KiB) 6780 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
J&L Lexm

Bericht door J&L Lexm »

Harrie en ik op pad met Simon en Jan, Albert en Otto

Was even zoeken ,maar mooie start omgeving historisch rijke omgeving
De eerst meters gingen goed wel veel verkeerslichten en druk verkeer en open bruggen waar we niet om geen konden
geprobeerd om het op face book te krijgen ,maar dat is aan mij niet besteed daarom maar hier gepost.

groet jan
Bijlagen
simon3.jpg
simon3.jpg (361.07 KiB) 6771 keer bekeken
simon 2.jpg
simon 2.jpg (349.11 KiB) 6771 keer bekeken
simon4.jpg
simon4.jpg (493 KiB) 6771 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

Leuk om te zien Jan!
Michiel Röben

Simon kwam wat later aan dan ik had gedacht. Half 4 ipv 2 uur maar ik was blij dat hij er was samen met Harry, Otto, Jan en Jan en een heuse volgwagen met 3 hoge bi's er op. We zouden worden ontvangen op het Maliebaan station maar dat liep allemaal wat anders. Door de late finish was de Telegraaf fotograaf al weg en we zouden nog bij de ploegenpresentatie mogen zijn in het Spoorwegmuseum.
Om 10 over half 5 heb ik de knoop doorgehakt dat we verder zouden gaan naar het Domplein alwaar Orcestre Bicyclette met smacht op ons zaten te wachten.

We werden met luid applaus van het orkest en de vele omstanders begroet en hebben ons rondje om de Domtoren en er onder door kunnen maken. Het Utrechts Archief ligt op schootsafstand dus we waren er zo. Nog een snel interview voor radio 4 over onze hoge bi's en toen achter de muziek aan naar de Hamburgerstraat. Daar werden we wel officieel ontvangen na een aankondiging en huldiging van Simon konden we echt aan het Utrechts geestrijk vocht. De Lekkere is een lokale brouwer die echt lekker bier maakt en we hebben het ons goed laten smaken. Ok zoutjes en andere snacks werden aangevoerd en direct genuttigd want de mannen hadden wat in te halen. Op het plein stond een draaimolen me fietsen uit een ver verleden.
De draaimolen was uit 1920 en had 30 jaar ongebruikt in een schuur gestaan bij de Efteling. Hij is prachtig gerestaureerd en was voor de gelegenheid gevuld met glamourmodellen uit Utrecht die zo uit de 40er jaren waren weggelopen. Simon wilde daar wel even poseren voor wat foto's die werden gemaakt door een fotograaf die hij kende van de Tweedrun. Om 6 uur weer terug naar het Spoorweg via een gigantische omweg vanwege de tourrijderspresentatie op het Lepelenburg. Omdat de chauffeur van de volgauto geen fiets had ben ik met hem opgelopen, soms poserend voor een foto die voorbijgangers wilde maken. Pas bij het begin van de Agnietestraat (het museumkwartier) konden we over een brug maar ook daar weer niet linksaf de Maliesingel op. Dan maar rechtdoor richting Oudwijk en via de Burgemeester Reigerstraat terug en dan weer linksaf de Maliebaan op tegen het verkeer in naar het Maliebaan station. Pfff en hele sjouw geweest maar ik had het graag over voor de mannen die deze monsterrit rijden.
Simon vermaakte zich opperbest met al die mensen die hem willen fotograferen.
Ik hoop dat hij lekker slaapt vanavond en dan lekker morgen in het Wilhelminapark sterke verhalen ophangt over zijn glamour-nimphen
Dit was het voor vanavond. Morgen weer een verslagje uit Utrecht.

Groeten,
Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

Foto van de glamour-nimfen graag! :D
Hans van de Stouwe

Bericht door Hans van de Stouwe »

4 juli 2e etappe Pim Kiderlen Memorial Ride
Vertrekt om 10:00uur van het UMC Heidelberglaan 100 3584CX Utrecht
Via Leusden, Dodeweg naar de Lockhorsterweg, Gaat het door Ter Schuur over de Rijksweg richting Nieuw Millingen waar een stop is bij restaurant Buds. 13:30uur
Hij wordt bijgeleid door fietsers uit Apeldoorn richting de Stallen van het Paleis het Loo er zullen koninklijke fietsen voor het eerst daglicht zien. 15:00 tot 15:30uur
Bij de Naald zal een fietsers op oude fietsen en gepaste kleding zich bij de Simon aansluiten op weg naar Zwolle waar de finish zal zijn op de Rembrandlaan 70 waar clublid Gait Rigter hem zal verwelkomen
Bijlagen
WP_20150701_16_24_17_Pro (Small).jpg
WP_20150701_16_24_17_Pro (Small).jpg (183.05 KiB) 6713 keer bekeken
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Michiel Röben

Ziet er gezellig uit...

Michiel ;)
Michiel Röben

Maarten, ze komen echt hoor die glamour nimfen... Even de wonden likken. Na de begeleiding en het overdragen van Simon morgen aan ervaren handen rond Amersfoort zal ik een poging doen. Wat een fantastisch feest vanavond in mijn kinderachtertuin het Wilhelminapark. Ik heb daar 22 jaar mogen wonen in de mooiste en sjiekste wijk van Utrecht. (de oude goudkust) en nog vaak teruggedacht aan de heerlijke tijd daar. Goeie herinneringen dus. Kwam weer even terug vanavond. Helaas waren we tot 5 uur bezet met ons optreden bij het Utrechts Archief. Wat was het weer lekker weer. Gelukkig veel schaduw door de machtige platanen bij de Rechtbank. Superontvangst daar weer net als gisteren. Lekkere drankjes zoutjes hapjes. We voelen ons daar als vissen in het water. Zo'n fantastisch team van mensen met een support om je vingers bij af te likken!
Heel wat beter dan de ontmoeting bij het Spoorwegmuseum. De tour op 100 meter afstand met al de renners heeft daar een flinke schaduwwerking gehad. Helaas. Maar vanavond maakte allles weer goed. Wat een superstad Utrecht. IK vond het leuk dat jullie dit met me konden delen. Kan niet meer stuk is eenmalig en wie er niet bij was heeft wat gemist voor zijn leven vrees ik. Toppie dus!

hartelijke groeten,
Michiel ;) :evil: :twisted:
en zijn hoge bi waar hij voor de verandering eens niet afviel hahaha
Plaats reactie