Zo af en toe pluk ik deze fiets weer eens tevoorschijn en dan vind er weer een kleine restauratie plaats. Zo'n slome opknapbeurt komt de fiets wel ten goede. Geen overhaaste beslissingen die uiteindelijk niet goed uitpakken en tevens niet meer terug te draaien zijn.
De charme van de fiets zit vooral in de olijfgroene kleur in combinatie met het nikkel.
Die kleur maakt het wel lastig om bijvoorbeeld een spatbord te vervangen en geregeld moet ik over een andere oplossing gaan nadenken.
De fiets was oorspronkelijk uitgerust met een Torpedo naaf die niet al te best meer was.
Deze heb ik nu vervangen door een oude Torpedo Dreigang naaf en weer in de oude gekleurde velg ingespannen.
Alleen zoek ik nu nog enkele essentiële onderdelen.
Zo heeft de bandrem nog een veer nodig die bij het stuur zit.
Ook zoek ik voor de naaf de linker en rechter moer. Die van Sturmey Archer passen hier niet op.
Gazelle herenfiets 1938
-
Re: Gazelle herenfiets 1938
Ik snap het niet helemaal, ga je de fiets verkopen? Hij staat in de rubriek aangeboden
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Nee, ik ga de fiets niet verkopen. Het is inderdaad verwarrend.
Eigenlijk hoort het bericht bij de rubriek gezocht maar ik vond het ook wel nodig om te laten zien wat er met zo'n gratis fiets gebeurd.
Eigenlijk hoort het bericht bij de rubriek gezocht maar ik vond het ook wel nodig om te laten zien wat er met zo'n gratis fiets gebeurd.
Deze topic staat in de rubriek "Aangeboden" omdat deze fiets meer dan drie jaar geleden door mij gratis is aangeboden en door de huidige bezitter is verworven.
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... JiRUxkNDB3
Het is mooi om te zien wat er sindsdien met de fiets is gebeurd. De fiets was in zeer slechte staat en ziet er nu al heel wat beter uit. Ik denk dat de huidige bezitter er wel iets moois van maakt. Houd ons maar op de hoogte in deze rubriek.
Groet van
Henk
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... JiRUxkNDB3
Het is mooi om te zien wat er sindsdien met de fiets is gebeurd. De fiets was in zeer slechte staat en ziet er nu al heel wat beter uit. Ik denk dat de huidige bezitter er wel iets moois van maakt. Houd ons maar op de hoogte in deze rubriek.
Groet van
Henk