Gazelle spatborden jaren 20 tot 1937
Re: Gazelle spatborden jaren 20
...dus het lijkt erop dat niemand iets voor mij heeft? Nou ja, de spatborden zijn meestal het eerste dat ten prooi valt aan roest en tijd... als er nog iets acceptabels te vinden is: ik zou natuurlijk een redelijke prijs betalen!
-
Het type spatbord is tot 1937 gebruikt maar de layout van de spatbordbeugels is wel veranderd zo begin 1930.
De vraag is of je latere spatborden wil aanpassen of dat het echt meteen de spatborden moeten zijn met de ovaaltjes met hertenkopje.
Dat model met massieve stangetjes en Gazelle ovaal ovaaltje is moeilijk nog aan te komen maar de wat latere (dus tot 37 ) zijn best nog te vinden.
Spatbordstangen was in Duitsland heel algemeen dus daar moet wel aan te komen zijn.
Het dicht maken van overbodige gaten is natuurlijk ook een kunst. Ik doe dat met een lasapparaat met aluminium blok achter de las ivm warmte afvoer en dus ter voorkoming van doorsmelten.
De ovaaltjes zou je kunnen etsen . Het patroontje is niet heel ingewikkeld.
Groeten,
Maarten
De vraag is of je latere spatborden wil aanpassen of dat het echt meteen de spatborden moeten zijn met de ovaaltjes met hertenkopje.
Dat model met massieve stangetjes en Gazelle ovaal ovaaltje is moeilijk nog aan te komen maar de wat latere (dus tot 37 ) zijn best nog te vinden.
Spatbordstangen was in Duitsland heel algemeen dus daar moet wel aan te komen zijn.
Het dicht maken van overbodige gaten is natuurlijk ook een kunst. Ik doe dat met een lasapparaat met aluminium blok achter de las ivm warmte afvoer en dus ter voorkoming van doorsmelten.
De ovaaltjes zou je kunnen etsen . Het patroontje is niet heel ingewikkeld.
Groeten,
Maarten
Hallo Maarten, goed om te weten! Tot nu toe begreep ik dat de vorm van de spatborden rond 1930 een beetje veranderde - dus dat is niet het geval!
Vergelijkbare, massieve stangetjes en ook ovaaltjes (echter zonder gazellekop) zijn in Duitsland goed te vinden, Ik heb alleen niet de technische middelen om de overbodige gaten te dichten en eerlijk gezegd durf ik het ook niet echt aan ...dus:
Gezocht worden: Gazelle spatborden jaren 1920 tot 1937 - herenversie
Hoopvolle groeten uit Berlijn, Richard
Vergelijkbare, massieve stangetjes en ook ovaaltjes (echter zonder gazellekop) zijn in Duitsland goed te vinden, Ik heb alleen niet de technische middelen om de overbodige gaten te dichten en eerlijk gezegd durf ik het ook niet echt aan ...dus:
Gezocht worden: Gazelle spatborden jaren 1920 tot 1937 - herenversie
Hoopvolle groeten uit Berlijn, Richard