Moer/Wartel balhoofd transportfiets

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Jeroen Zuiderwijk

Re: Moer/Wartel balhoofd transportfiets

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Wat vragen ze daarvoor? Harden kan ik thuis eventueel zelf. Al moet een conus eventueel wel nagepolijst worden. Ik ben zelf nog geinteresseerd om BSA type trapassen in transport formaat na te laten maken. Ik heb ze niet direct nodig, maar als die voor een paar tientjes of zo gemaakt kunnen worden, dan is dat wel handig als reserve. Die moeten wel in zijn geheel uit hardbaar staal gedraaid worden. Maar ze hebben geen schroefdraad, dus relatief eenvoudige onderdelen.

B.t.w. Toon Mensinck heeft een heel doosje reserve conussen voor trapassen. Daar vroeg hij enige tijd terug 5 euro per stuk voor (kan inmiddels wat gestegen zijn). Als je een goede as hebt, kan het voordeliger zijn passende conussen daar uit te zoeken.
mazell99

Bericht door mazell99 »

Vroeger werden naven ook gereviseerd behalve de assen met conen en moeren konden ook de stof ringen en lager cups uitgenomen en vernieuwd worden al denk ik dat dat niet veel gedaan werd ,misschien tot de jaren 40 .
Kan helaas geen afbeelding toevoegen .
Jelle Menno

Bericht door Jelle Menno »

De draaier heeft buiten het maken van de as ook mijn cranck uitgekotters en hier weer een passend busje voor gedraaid. Hierdoor is alles weer mooi spelingsvrij. Totaal was ik 85 Euro kwijt, wat ik persoonlijk erg schappelijk vind voor de geleverde kwaliteit. Wat hij eventueel voor het draaien van de conussen rekend weet ik niet.
Plaats reactie