Pagina 2 van 3

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 11 nov 2019, 09.55
door Fotomaan
Nog wat foto’s van mooi oud ijzer ;)
6D36C3A4-E791-4EB9-930B-3F23A3E9C090.jpeg
96290C79-81CE-4959-BA81-63992E1327D9.jpeg
A63B6440-57B0-4FA6-9BE2-4D2155C16C3B.jpeg

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 12 nov 2019, 03.51
door Coleine
Jeroen Zuiderwijk schreef: 6 nov 2019, 09.15
Coleine schreef: 6 nov 2019, 01.51 Volgens mijn database staat A voor 1941. Als Fietser zegt 1943, dan ben ik benieuwd hoe hij aan dat bouwjaar komt. :(
Die datering was mijn inschatting. Maar als het 1941 is, dan klopt dat beter met de oorspronkelijke naaf (ook 1941). Ik had gezien dat Juncker per jaar een volgende letter gebruikte door een paar exact gedateerde exemplaren die ik ben tegengekomen (L = 1928, M=1929, X=1940). Daarmee kwam ik op het volgende rijtje:

L 1928
M 1929
N 1930
O 1931
P 1932
Q 1933
R 1934
S 1935
T 1936
U 1937
V 1938
W 1939
X 1940
Y 1941
Z 1942
A 1943

Dus vandaar dat ik op 1943 uitkwam. Heeft Juncker dan Y en Z overgeslagen om weer opnieuw te beginnen bij A?
Dat klopt! Y en Z zijn nooit gebruikt. Ik heb het allemaal in een concept staan met nog meer framenummer info over Juncker tot 1968.

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 12 nov 2019, 08.27
door Jeroen Zuiderwijk
Coleine schreef: 12 nov 2019, 03.51 Dat klopt! Y en Z zijn nooit gebruikt. Ik heb het allemaal in een concept staan met nog meer framenummer info over Juncker tot 1968.
Top! Dank je. Ik heb het gelijk ook op transportfiets.net gecorrigeerd.

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 14 jan 2021, 19.36
door Fotomaan
De fiets heeft inmiddels weer volledig uit elkaar gelegen omdat het frame krom bleek te zijn.
Da’s inmiddels verholpen. Alles wat er aan zat is zoveel mogelijk terug geplaatst.

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 14 jan 2021, 23.53
door Loopt spaak
Mooie transporter!!
Juncker is toch een van de aller fijnste transportfietsen ooit gebouwd!

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 15 jan 2021, 10.14
door Fotomaan
Ik heb al jaren met het merk gefietst maar heb er nog nooit aan gedacht om de lengte van de horizontale buis te meten en te vergelijken. Toen ik dat gisteren eindelijk eens deed kwam ik er achter dat deze Juncker tussen de lugs zestig centimeter meet.
Mijn andere fietsen zijn allemaal korter met een minimaal verschil van drie centimeter. Mijn Germaan is zelfs vijf centimeter korter. :shock:

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 15 jan 2021, 11.37
door m-gineering
Fotomaan schreef: 15 jan 2021, 10.14 Ik heb al jaren met het merk gefietst maar heb er nog nooit aan gedacht om de lengte van de horizontale buis te meten en te vergelijken. Toen ik dat gisteren eindelijk eens deed kwam ik er achter dat deze Juncker tussen de lugs zestig centimeter meet.
Mijn andere fietsen zijn allemaal korter met een minimaal verschil van drie centimeter. Mijn Germaan is zelfs vijf centimeter korter. :shock:
Maar wat is de hoek van de zadelbuis, zonder die factor heb je nog maar het halve plaatje

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 15 jan 2021, 14.25
door Fotomaan
m-gineering schreef: 15 jan 2021, 11.37 Maar wat is de hoek van de zadelbuis, zonder die factor heb je nog maar het halve plaatje
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
De hoek van de zadelbuis met een horizontale lijn, een verticale lijn of met een andere framebuis? :?
En wat kun je daar dan mee?

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 15 jan 2021, 19.44
door Loopt spaak
En wat voor een germaan heb je dan?

Re: Nieuwe Juncker

Geplaatst: 15 jan 2021, 20.35
door m-gineering
Fotomaan schreef: 15 jan 2021, 14.25
m-gineering schreef: 15 jan 2021, 11.37 Maar wat is de hoek van de zadelbuis, zonder die factor heb je nog maar het halve plaatje
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
De hoek van de zadelbuis met een horizontale lijn, een verticale lijn of met een andere framebuis? :?
En wat kun je daar dan mee?
oude fietsen hebben doorgaans een horizontale bovenbuis, maar in principe gaat het om de hoek met de grond. Je zet het zadel zo dat je prettig kunt fietsen. Je hebt dus een bepaalde afstand stuur-zadel. De zadelpen zweeft daar ergens achter, waar precies wordt beinvloed door de hoek die de zitbuis maakt. Een luiere zithoek zal dus een langere bovenbuis opleveren, zonder dat de zit anders is. Het zadel staat alleen ergens anders ten opzichte van de zadelbuis