Pagina 2 van 2
Re: Gazelle dames fiets 1959 een op knappertje
Geplaatst: 30 nov 2020, 09.06
door GerFr070
Fongers1952 schreef: ↑2 nov 2020, 17.36
Keurig, ziet er heel netjes uit. Mocht je hem ooit willen verkopen dan zou ik zeker belangstelling hebben.
Framenummers 1960 beginnen bij 1.420.000 tot 1.503.000 (bij benadering)
Hoi Fongers1952
Wilde je een pm sturen maar ik kan dat schijnbaar niet.
Bij deze wil de de Gazelle dames fiets verkopen.
En jij ben de de eerste aan wie ik de fiets dan wil verkopen mits je het met de prijs eens bent.
Graag wil ik er 300 euro voor hebben.
De fiets is zoals je kan zien op de foto's.
Er zijn geen nieuwe jasbeschermers en kettingkast bij.
De oude jasbeschermers en kettingkast heb ik nog wel.
Re: Gazelle dames fiets 1959 een op knappertje
Geplaatst: 30 nov 2020, 16.22
door Fongers1952
Wat raar dat je me geen pm kan sturen als je wel lid bent. Kan je mij mailen dan op pemarja (apestaartje)gmail.com. Dank je
Re: Gazelle dames fiets 1959 een op knappertje
Geplaatst: 2 dec 2020, 12.12
door GerFr070
Snap het ook niet kan ook niet op uw pm reageren.
Vind het ook vreemd waarom de eerste foto's niet meer zichtbaar zijn in de topic.
Heb u wel een email gestuurd via gmail.
Re: Gazelle dames fiets 1959 een op knappertje
Geplaatst: 2 dec 2020, 21.57
door maartenB
Fongers1952 schreef: ↑30 nov 2020, 16.22
Wat raar dat je me geen pm kan sturen als je wel lid bent. Kan je mij mailen dan op pemarja (apestaartje)gmail.com. Dank je
Ger kan dat niet omdat hij geen betalend lid is van vereniging De Oude Fiets. Vreemd, want het lidmaatschap kost maar 26 euro per jaar. Dat moet er toch af kunnen als je zo'n Gazelle damesfiets voor 300 euro aan de man weet te brengen

Re: Gazelle dames fiets 1959 een op knappertje
Geplaatst: 3 dec 2020, 15.55
door fietshobbyist
Een stuur zit geklemd met een lange bout en een conische moer onderin de stuurpen, die je stuur klemt in de vorkbuis.
Je draait de bout ongeveer een centimeter los, dan leg je een klein blokje hout op de bout en dan geef je een ferme klap op het blokje hout om de conus onderuit de stuurpen te slaan - zo sla je de boutkop niet murw.
Als dat gelukt is, kan het stuur er meestal wel heen-en-weer uitbewogen worden - als het moeilijk gaat, het voorwiel daarbij even in een hoek van een muur plaatsen. Eventueel wat olie langs de stuurpen gieten om het uitnemen te vergemakkelijken.
Voor montage de binnenkant van de vorkbuis even schoonmaken en de stuurpen insmeren met vaseline.