Bedankt voor je feedback. Zelf was ik best redelijk tevreden met mijn eerste terugbuig poging.
Er zat echt een flinke slinger in beide voorpoten en die is er nu nagenoeg uit. Vervolgens was het nog wel even prutsen voordat het wiel weer tussen de vork paste

maar dat wil ook en het wiel staat nu ook weer vrij recht onder het balhoofd.
Het hoofddoel is daarmee bereikt, want je kunt nu weer trappen en sturen. daarvoor kwam je met je voeten tegen het voorwiel als je trapte en stuurde.
Maar ik ben erg benieuwd of er nog tips zijn om de vork verder te fatsoeneren, omdat ik nog geen goed voorbeeld heb kunnen vinden. Ik kan me voorstellen dat de vork in één lijn met het balhoofd moet staan. Mijn vrouw vond het opvallend dat de voorvork aan de onderzijde nog zover naar voren buigt en gokte dat deze wat verder terug moesten staan. De oogjes van het spatbord staan nu ook wat lager dan de vorkeinden (plaats waar de wielnaaf in valt). Als ik die terug zou buiten dan verklein ik echter weer de afstand tussen het wiel en de trapas.
Dus als iemand daar tips en trucs voor heeft, dan hoor ik die graag!
Vanavond ga ik (als het lukt) verder de oranje laag afschuren om te bekijken of ik een merk/type terug kan vinden.
Erg geinig om te doen. Voel me een soort archeoloog