Leuk dat hij gedateerd is. Ik heb zelf het idee dat de oude Wasp frames een stuk lomper ogen. Zeker de punten van de staande achtervork. Ik dacht ook begrepen te hebben dat de Wasp eerst een 26 inch model was.
BSA?
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10
Re: BSA?
Re: BSA?
[/quote]
Leuk. Ik vond dat je eigenlijk al aardig Engels was begonnen, qua afmontage. De meeste delen uit die tijd zijn nog wel aardig te vinden. Er staan nu mooie oude Engelse achternaafjes op MP (o.a. Phillips). Ik heb eventueel nog wel mooie Engelse race/sportpedalen ook.
Stuur voor de derailleur maar even een PB.
[/quote]
Zadel en remgrepen zijn idd Engels, stuur is een replica lookalike (cranck is veel recentere Raleigh...). Voorlopig ga ik franse 26" wielen met Normandy hogeflensnaven, en Mafac centerpulls van ergens jaren vijftig. En dan zien we wel wat de toekomst brengt...
Iemand een idee waar ik ietwat sportievere bandjes vind dan de 650 x 35c die er nu opliggen?
PS ik zend een PB!
Leuk. Ik vond dat je eigenlijk al aardig Engels was begonnen, qua afmontage. De meeste delen uit die tijd zijn nog wel aardig te vinden. Er staan nu mooie oude Engelse achternaafjes op MP (o.a. Phillips). Ik heb eventueel nog wel mooie Engelse race/sportpedalen ook.
Stuur voor de derailleur maar even een PB.
[/quote]
Zadel en remgrepen zijn idd Engels, stuur is een replica lookalike (cranck is veel recentere Raleigh...). Voorlopig ga ik franse 26" wielen met Normandy hogeflensnaven, en Mafac centerpulls van ergens jaren vijftig. En dan zien we wel wat de toekomst brengt...
Iemand een idee waar ik ietwat sportievere bandjes vind dan de 650 x 35c die er nu opliggen?
PS ik zend een PB!
Re: BSA?
Sun (vermoedelijk Wasp, 1945) rijdt terug.
Aangezien ik aanvankelijk enkel het frame met voorvork had, zijn niet alle onderdelen Brits en periodecorrect (meest jaren zestig denk ik).
Cycloderailleur (met dank aan Cyclissimo) is Frans (maar werd in UK onder licentie gemaakt), naven zijn Normandy in Weinmann (700) velgen en de remmen zijn Mafac. Cranks wscl Frans. Pedalen (ook van Cyclissimo), spatbordjes, zadel, stuurgrepen en pomp zijn Brits. Met de tijd vind ik wel correcte wielen en remmen... Ik ben niet van plan het frame te herlakken.
Aangezien ik aanvankelijk enkel het frame met voorvork had, zijn niet alle onderdelen Brits en periodecorrect (meest jaren zestig denk ik).
Cycloderailleur (met dank aan Cyclissimo) is Frans (maar werd in UK onder licentie gemaakt), naven zijn Normandy in Weinmann (700) velgen en de remmen zijn Mafac. Cranks wscl Frans. Pedalen (ook van Cyclissimo), spatbordjes, zadel, stuurgrepen en pomp zijn Brits. Met de tijd vind ik wel correcte wielen en remmen... Ik ben niet van plan het frame te herlakken.
- marco verbaant
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49
Re: BSA?
Dank voor je update met foto''s. Zelfs al zou het allemaal niet 100% kloppend zijn, vind ik dat je goede keuzes hebt gemaakt. Die zeker de moeite waard zijn. Veel plezier ermee...



"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Re: BSA?
Bedankt Marco, het is een aangename en vriendelijke fiets (en die derailleur waar ik weinig vertrouwen in had werkt echt wel prima) maar jammer genoeg wat te krap voor mij.marco verbaant schreef: ↑20 apr 2023, 23.38 Dank voor je update met foto''s. Zelfs al zou het allemaal niet 100% kloppend zijn, vind ik dat je goede keuzes hebt gemaakt. Die zeker de moeite waard zijn. Veel plezier ermee...![]()
![]()
Re: BSA?
dat zit ook bij mijn weten altijd links op de vork

knappe fiets. Is het altijd noodzaak een fiets correct op te bouwen met de juiste onderdelen, zoals bijvoorbeeld de discussie over de derailleur?
zijn de meningen hierover verdeelt, als je restoureert kan ik hier inkomen, maar in de tijd werd er ook wel wat geknutseld.