28 april 2013: Brabantse Lentetocht rond Eindhoven

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Fotomaan

Re: 28 april 2013: Brabantse Lentetocht rond Eindhoven

Bericht door Fotomaan »

Hoi Maarten,

Verontschuldig je vooral niet ;)
Zo is het niet verwarrend.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
maartenB

28 april 2013: Brabantse Lentetocht, start in Geldrop

Bericht door maartenB »

Vandaag ben ik met Joop de hele dag aan het fietsen geweest voor onze tocht op 28 april. Voor het eert was ik bij Bob Casimir en dat is echt een belevenis. Wat een bijzonder huis en wat een bijzonder mens. Daarnaast iets van 30 fietsen en 10 motoren/brommers. Alles oud natuurlijk. Veel racefietsen, ook een Mol en diverse van Joco.

Bij Maarten Waarle hebben we lekker in de tuin gezeten, gekletst en de collectie herenfietsen van voor 1920 bekeken, helemaal goed. En dan ook nog heel lekker weer!

Wij hebben er zin in!
Daarom hier de definitieve aankondiging!

groetjes,
Maarten
------------------------------------------------------
tocht, 28 april 2013

Op zondag 28 april 2013 vindt voor de zesde maal de Brabantse lentetocht plaats. De tocht is ditmaal uitgezet rond Eindhoven, met Geldrop als startpunt. In deze afwisselende fietstocht van circa 30 kilometer schieten we van het ene naar het andere uiterste. We zien de industrie rond Eindhoven, grote gebouwen van DAF Trucks en Philips, maar ook een middeleeuws brinkdorp en schitterende Brabantse bossen. Ankerpunten zijn twee boeiende (motor)fietsverzamelingen, namelijk die van Bob Casimir in Eindhoven en die van Maarten Waarlé in Waalre. Alle oude fietsen zijn welkom, het is leuk als er zoveel mogelijk mensen met de hoge bi komen.

Het startpunt is Kaffee Peijnenburg in Geldrop. Het is vlakbij het station. Je kunt vrij parkeren bij de Albert Heijn naast het café. Hier ben je vanaf 10.00 uur welkom, we stappen stipt om 11.00 uur op de fiets. Langs het Eindhovens Kanaal fietsen we naar Eindhoven. Het landschap langs het kanaal is industrieel en desolaat. Gelukkig passeren we ook de nog immer groeiende fabrieken van DAF Trucks. Via de binnenstad komen we bij het huis van Bob Casimir, met zijn eigen fietsen- en motorenmuseum. Daarbij is zijn woning volledig in oude stijl ingericht: echt een bezienswaardigheid! We kunnen slechts met kleine groepjes bij Bob naar binnen en wachten op straat of lunchen in een van de naburige cafés. We hebben niets gereserveerd, maar hier kun je gerust even zitten en wat eten. Je kunt ook gewoon je eigen boterhammetjes meenemen.
Daarna fietsen we verder door de groene zone langs de meanderende rivier de Dommel.
Zo bereiken we Waalre, waar we de restauratiewerkplaats en een deel van de collectie van Maarten Waarlé bewonderen. Zeer de moeite waard, Maarten laat bijvoorbeeld zien hoe hij zelf een 30 inch luchtband voor zijn safety heeft gemaakt.
Na deze stop fietsen we langs het middeleeuwse brinkdorp Loon dwars door de bossen terug naar Geldrop. Dat is een heel ontspannend en afwisselend fietspad – een mooie afsluiter. In Geldrop drinken we samen nog een borreltje. Als extra dimensie hebben we wederom een aantal puzzelvragen, met een mooie prijsuitreiking als afsluiter.
Deelname is gratis, alle drankjes en de lunch zijn voor eigen rekening.

Graag tevoren even aanmelden. Dat kan per e-mail
maarten [at] bokslag.com via dit forum of telefonisch:
013 – 467 86 87
06 – 30 52 97 7.

Startpunt: Kaffee Peijnenburg
Heuvel 1b
5664 HJ Geldrop

Graag tot ziens op 28 april !
Joop van Bavel
Maarten Bokslag
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
maartenB

Bericht door maartenB »

Zijn er nog mensen die de 28e meefietsen en zich niet hebben aangemeld?
Het kan nog hoor! de tocht is echt de moeite waard.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Hallo Maarten,

Ik doe in principe mee (behalve als het heel slecht weer wordt).
Ik kom op iets moois...

groet, Jos
Sandra

Bericht door Sandra »

Ha Maarten,

Hoeveel mensen verwacht je zondag? Ik heb er zin in!

Groet,
Sandra (al aangemeld)
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Ik ga waarschijnlijk ook mee.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ben d,r ook bij. en rijd net als d,n bels op een gazelle uiteraard :D denk een sport deze keer
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Maarten,
Ben er bij. Had me al aangemeld dacht ik. Zonder Irene helaas deze tocht. Ze wilde wat anders doen. Ik zal kijken of Kaspar meewil. Ik denk dat ik op de Gazelle kruisframe kom. Voordat ik weer offtopic ga.. Daar plaats ik nog wel een bericht over op het forum.

Groeten Michiel ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

ongeacht het weer kom ik samen met Paul.
Ik rijd uiteraard op een Gazelle.
Paul heeft iets zeer exclusief bij, maar of hij daarop gaat rijden is nog maar de vraag.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
maartenB

Bericht door maartenB »

Ha Ed en Michiel (en Paul),
ik had jullie al op de lijst staan hoor.
De Gazelle X voor Michiel: ik had niet anders verwacht hoor :D Met kogellagers fiets je fluitend die kilometers onder je weg.
Iets heel exclusiefs voor Paul: nou, ik ben benieuwd hoor!
De tocht is iets van 30 km dus met een goed rijdende safety is het te doen, om maar eens wat te noemen. Mijn zoon van 14 gaat dat in elk geval proberen. Hopen dat de ketting het dit keer houdt. Vreemd genoeg vind ik op een hoge bi rijden aanzienlijk lichter.

Ik denk dat er iets van 30 mensen komen, dat is niet zoveel maar wel genoeg als we kijken naar de wat beperkte capaciteit bij de stops.

Maar laat je niet weerhouden, er kunnen gerust nog mensen bij hoor!

groetjes!
Maarten
Plaats reactie