Pagina 2 van 2
Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 2 mar 2013, 10.04
door JocoFoto
Gefeliciteerd! En ik zou heel graag de foto's willen zien!

Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 2 mar 2013, 14.31
door jrietveld
Hier wat detailfoto's.
Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 2 mar 2013, 17.08
door Durabo88
Mooie fiets en erg jammer dat ik 'm aan mijn neus voorbij heb moeten laten gaan. Ik ben gek op die oude 3 en 4 speed naafversnelling-sportfietsen.
Zie ik het goed dat de remhendels in het stuur zijn geschroefd?
Groeten, Y.
Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 2 mar 2013, 17.51
door berkers41
Voor remhendel bevestiging zit er inderdaad een klinkmoer in het stuur geperst.
Eigenlijk zo logisch als wat, maar het stuur wordt er
natuurlijk niet goedkoper of flexibeler van. Flexibeler in zin van "omkeerbaar" in de stuurpen, voor de sportieve zit.
Maar het oogt natuurlijk 10x beter zo.
Ben wel benieuw of de 4 speed naaf een alu exemplaar is.
Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 2 mar 2013, 18.07
door jrietveld
Rembevestiging had ik nog niet eens opgemerkt, maar het klopt dat deze mooi is weggewerkt.
De SA-naaf is verchroomd.
Het is trouwens een model G; heeft iemand daar een afbeelding uit de folder van? Eigenlijk wel een heel mooie fiets!
Jos
Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 2 mar 2013, 21.58
door JocoFoto
Model G werd ie ook wel genoemd. Bijgaand een afbeelding uit de folder van 1954. Toen nog zonder bagagedrager maar inderdaad wel met die fraaie bevestiging van de remhandels.

Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 2 mar 2013, 23.41
door peterl
Kijk eens naar de Weinmann folder en wel nr 140.
De Parisien hendels zijn leverbaar voor stalen en aluminium
sturen.
peterl
Re: Locomotief 1956
Geplaatst: 4 mar 2013, 17.32
door Gerard
Gefeliciteerd Jacques met deze heerlijke fiets.
Heerlijk door z'n originaliteit en goede staat. Mooi ding wordt dat!
Gr. Gerard.