Humor 2

Voor alle off-topic zaken.
Gebruikersavatar
fietshobbyist
Berichten: 674
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14

Re: Humor 2

Bericht door fietshobbyist »

Enfield schreef: 8 jul 2024, 18.32 ... veerponten ... ... brug ...
Spoorbrug Deventer, WtC 2023 S.jpg
Spoorbrug Deventer, WtC 2023 S.jpg (141.12 KiB) 888 keer bekeken
Dit is in Deventer en ik vind het er fantastisch!; rivier met weids uitzicht, fietsen of wandelen over de spoorbrug - je kunt er zelfs halverwege met een trap af en op, zie foto, dat gekleurde ding - met een beetje geluk ook nog een stoere locomotief met goederenwagons naast je en ...
waar ik naar toe wil ...
er is wel één cruciaal ding mee ...
Hoogtevrees ...
Ik heb het op twee verschillende dagen geprobeerd maar ik durf er helaas Echt Niet over!
Aan de andere kant van dat grote hek wel maar daar rijden die treinen.
m-gineering
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46

Re: Humor 2

Bericht door m-gineering »

Durabo88 schreef: 8 jul 2024, 20.46 En ik vraag me af of men bij een bouwwerk boven de grond wel onder de begroting blijft in Amsterdam. ;)
Als je voor een reeele prijs inschrijft ben je te duur, en als je een realistisch budget voorstelt krijg je het niet aangenomen. Dus worden grote projecten uiteraard altijd duurder dan begroot, want iedereen heeft boter op het hoofd.
/Marten
Woldman
Berichten: 204
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46

Re: Humor 2

Bericht door Woldman »

Zo is het. Als je je niet door de besluitvorming heen bluft komt er nooit wat van de grond.
Zie de Noord-Zuidlijn. Ging een paar keer over de kop maar nu is iedereen er blij mee. En ondanks de kosten draaien de wereld en Amsterdam gewoon door.
Zo gaat het ook met die brug, gaat wat kosten maar dan heb je ook wat, helaas pas over 10 jaar, dan is mijn hond te oud om met hem vanuit het centrum naar het Vliegenbos te fietsen.

Groeten uit Amsterdam
Jan
Enfield
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Humor 2

Bericht door Enfield »

m-gineering schreef: 9 jul 2024, 12.06
Durabo88 schreef: 8 jul 2024, 20.46 En ik vraag me af of men bij een bouwwerk boven de grond wel onder de begroting blijft in Amsterdam. ;)
Als je voor een reeele prijs inschrijft ben je te duur, en als je een realistisch budget voorstelt krijg je het niet aangenomen. Dus worden grote projecten uiteraard altijd duurder dan begroot, want iedereen heeft boter op het hoofd.
Troost u, het in België niet anders...
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 804
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Humor 2

Bericht door non-fixie »

Ik ben zo vrij geweest deze gelegenheid aan te grijpen voor een aparte topic over bruggen:

viewtopic.php?f=25&t=9576

18e-eeuwse fietsbruggen hebben daarbij uiteraard de voorkeur. ;)
m-gineering
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46

Re: Humor 2

Bericht door m-gineering »

Woldman schreef: 9 jul 2024, 17.06 Zo gaat het ook met die brug, gaat wat kosten maar dan heb je ook wat,
Dan heb je een nieuwe brug, maar uiteraard ook geen budget meer over om de reeds bestaande infrastructuur fatsoenlijk te onderhouden, want onderhoud is saai, en dat scoort niet.
/Marten
Plaats reactie