Fongers Marktplaats

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Nicolas

Re: Fongers Marktplaats

Bericht door Nicolas »

Jos,
Bijzonder vreemde manier van zaken doen........
In principe waren de fietsen verkocht aan onze kunstschilder in het Noorden,gewoon mondeling,wat als een geldige verkoop geldt.
Voor een prijs die zij noemde,en waar de koper akkoord mee gaat.
Jij belt de verkoopster op om te informeren naar de fietsen en vertelt dat ze die veel te goedkoop verkocht heeft.De kunstschilder uit het noorden haalt de fietsen op voor de afgesproken prijs,en wordt op marktplaats als dief met naam en toenaam vermeld,als ook op dit forum.
Hij brengt de fietsen weer terug naar Leiden,heeft een aantal slapeloze nachten,maar heeft tijd en geld in dit avontuur gestoken.
En vervolgens koop jij die fietsen,die alles in den beginne aangezwengeld heeft!
Dit kan echt niet......
regina

Bericht door regina »

hai nicolaas wat je zegt is wel wat kort door de bocht ik weet er toevallig wel wat van ,ik snap je reactie wel maar ik denk dat het verhaal toch iets anders in mekaar zit dan dat jij gehoord hebt ,wat dat betreft heb ik volledig vertrouwen in jos groetjes regina
DustyThuss

Bericht door DustyThuss »

Helaas ken ik de details van dit verhaal allemaal niet maar ik moet melden dat ik het allemaal erg spannend vind..

Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
Jan Benning

Bericht door Jan Benning »

Jos,

Waarom restaureer je de fietsen niet zelf? Ik zou het niet erg vinden twee van deze zeldzaamheden in mijn bezit te hebben..Jammer genoeg beschouw ik mezelf als (nog) niet bekwaam genoeg in het restaureren, nog afgezien van het feit dat er naar mijn mening andere liefhebbers op dit forum eerder voor overname in aanmerking zouden komen, maar anders...In elk geval leuk om te weten wat er nou van de fiets(en) terecht komt en ik hoop dat we de restauratie hier, ongeacht door wie uitgevoerd, mogen gaan volgen!

groet,
Jan
asterduc

Bericht door asterduc »

jrietveld schreef: ... op voorwaarde dat hij terughoudend wordt gerestaureerd en in Nederland blijft ...
discriminatie !!! :twisted:

Sorry Jos, maar ik kon het niet laten :lol:

Ook al kunnen sommigen er hun bedenkingen bij hebben, het is jouw goed recht om deze beslissing te nemen.
Zelf begrijp ik perfect je denkwijze, ik vind het moedig en kan je geen ongelijk geven.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Ik weet niet echt wat ik hiervan moet vinden. De gang van zaken rondom de verkoper vind ik niet kunnen, wat ook een smet op de fiets heeft gedrukt.

Het is uiteindelijk wel fijn om te horen dat de fiets bij Jos terecht is gekomen en hij alleen weggaat op voorwaarde dat hij in de Nederlanden blijft. De Nederlanden in meervoud, want daarbij horen ook België en Luxemburg :twisted:.

Nu wijk ik te ver af van het onderwerp, maar wat het fijne is als de fiets in NL blijft is dat hij bij een nieuwe Fongers tentoonstelling wellicht geleend kan worden. Het invliegen van fietsen lijkt me nog te duur.

Dat de verkoopster er uiteindelijk vanaf wilde kan ik goed begrijpen. Ik heb zelf nl. ook wel wat Fongers fietsen en onderdelen verkocht. Je wordt dan af en toe wel Gallisch van die opdringerige mailtjes in gebrekkig Nederlands.

Zelf hoef ik de fiets niet, want ik heb gewoon echt geen ruimte. Nu ben ik bezig met het bouwen van een 'moderne' fiets, wat tussen een racefiets en een mountainbike in moet komen te zitten. Hierover zal ik ergens anders nog wel een bericht plaatsen.

Hopelijk neemt iemand die actief is op het forum de fiets over en mogen we van een restauratieverslag gaan genieten. Zoniet, dan is er ook geen man overboord.

Wist de verkoopster eigenlijk nog het verhaal achter deze fiets?!

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Ik durf hier bijna niks over te schrijven... Ik weet hoever mensen kunnen gaan met hun hobby en het verhaal is ook schrijnend. Het zegt wel wat over de verkoopster. Afijn het is zo gelopen maar een vreemde twist op het eind wel.
Ik heb nog even gedacht om mijn Fongers Groningen damesfiets uit 1915 nog op MP te gooien maar nee, dan krijg ik daar weer van die zeurmails over. Mij niet gezien. Laat maar staan. staat prima zo. Af en toe op rijden.
Wat een dynamiek om een paar oude fietsen toch. Bij Batavus of Phoenix zou dit denk ik niet gebeuren. En daar zijn er echt heel veel minder van overgebleven... De echte oudjes dan.

Ik ga maar weer eens proberen mijn Fongers tandem van 1900 wat completer te krijgen. Zoek nog oude Dunlop Westwood velgen zwart gelakt (mag roestig zijn) met die messing plaatjes Dunlop 28x1 1/2 bij het ventiel. Jos jij weet wat ik bedoel. Wie heeft er wat? Een zou al mooi zijn...

Groeten allemaal,
Michiel ;)
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Hoi Yorick,

De fietsen komen uit een Haagse inboedel. De verkoopster dacht dat ze voor die tijd van een oom van de eigenaar waren geweest, uit Groningen. Ik zoek de framenummers deze week even na.

groet, Jos
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

Gefeliciteerd Jos, schitterende aanwinst. Ook ik hoop dat dit erfgoed voor Nederland bewaard blijft. Oeps, ik bedoel de Benelux.

Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
arjank

Bericht door arjank »

is dit wat ze bedoelen met matchfixing??

groeten, arjan
Plaats reactie