Foto-thema april: De Onderdelen
Re: Foto-thema april: De Onderdelen
Cijferslot
- Bijlagen
-
- 20250405_171331.jpg (632.16 KiB) 2627 keer bekeken
Olie, ook geschikt voor naaimachines
- Bijlagen
-
- 20250405_171425.jpg (636.51 KiB) 2627 keer bekeken
olie, enkel voor rijwielen.
Tellen alle inderdelen aan elkaar ook mee?
En mag je een 2de keer foto sturen
En mag je een 2de keer foto sturen
- Bijlagen
-
- 20250405_115418.jpg (290.25 KiB) 2619 keer bekeken
antieke transportfietsen
Mooi van eenvoud, deze Bosch verlichtingsset uit 1928.
Groeten,
Tiemen
Groeten,
Tiemen
- Bijlagen
-
- D43B6AD2-FC24-454A-B143-ABE33AF569FF.jpeg (527.26 KiB) 2611 keer bekeken
Ik reken hem goed.

En als ik nou nog wat kon zien van die onderdelen zou het helemaal mooi zijn.

Als 'ie maar mooi genoeg is denk ik niet dat iemand er bezwaar tegen heeft.
-
Toen Amerikaansch nog een aanbeveling was 

- Bijlagen
-
- olie.jpg (104.04 KiB) 2557 keer bekeken
/Marten
... en copywiters er nog wat behoorlijks van maakten. Niks geen lifestyle, gewoon functionaliteit:
"DOOR RIJWIELOLIE "VLUG" ZIJT GIJ VLOT HEEN EN TERUG"
Dat is informatie waar je wat aan hebt. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig!
- Jeroen Zuiderwijk
Sinds ik geen ruimte had voor meer transportfietsen, was ik overgegaan op het verzamelen van onderdelen. Altijd handig, een voorraadje van deze zeldzame onderdelen. Met name vernikkelde onderdelen vind ook ook gewoon mooi. Het valt mij ook altijd op hoe strak de passingen zijn van bijvoorbeeld de schroefdraad op deze oude onderdelen, en hoe mooi ze vaak zijn afgewerkt. Er zat ook zeker lager kwaliteit spul tussen, maar stukken beter dan wat je tegenwoordig vaak ziet.
NOS vernikkeld transport crankstel (3/16"): NOS vernikkelde spieën om cups te borgen: NOS vernikkelde naaf assen: Oudste transportfiets onderdeel dat ik ken, een NOS vernikkelde UNION voornaaf uit 1914: NOS vernikkelde Fichtel & Sachs transportvoornaaf uit 1940. Dit is het enige bewaarde NOS exemplaar dat ik ken van dit model naaf van Fichtel & Sachs. Het is tevens ook een van de laatste exemplaren van dit buisvormig model. Het buisvormige model verloor populariteit vanaf begin jaren '30. Het verjongde model transport voornaaf van Fichtel & Sachs, NOS vernikkkeld en verchroomd: NOS Fichtel & Sachs Torpedo naven (regulier), vernikkeld uit 1932 en verchroomd uit 1951: Rijtje transport voornaven, meeste NOS: 3 vernikkelde transport doortrap naven van Fichtel & Sachs (gebruikt): Mooi verweerde, maar nog goed bruikbare Fichtel & Sachs Torpedo (regulier) uit 1924 in "exploded view": Close-up van het logo van dezelfde naaf: Tot slot de ingenieuze borging van een bakfiets voorwiel as, waarover nog een "castellated" nut met splitpen werd geplaatst. Dat geeft aan hoe er bij bakfietsen over zekerheid werd nagedacht:
NOS vernikkeld transport crankstel (3/16"): NOS vernikkelde spieën om cups te borgen: NOS vernikkelde naaf assen: Oudste transportfiets onderdeel dat ik ken, een NOS vernikkelde UNION voornaaf uit 1914: NOS vernikkelde Fichtel & Sachs transportvoornaaf uit 1940. Dit is het enige bewaarde NOS exemplaar dat ik ken van dit model naaf van Fichtel & Sachs. Het is tevens ook een van de laatste exemplaren van dit buisvormig model. Het buisvormige model verloor populariteit vanaf begin jaren '30. Het verjongde model transport voornaaf van Fichtel & Sachs, NOS vernikkkeld en verchroomd: NOS Fichtel & Sachs Torpedo naven (regulier), vernikkeld uit 1932 en verchroomd uit 1951: Rijtje transport voornaven, meeste NOS: 3 vernikkelde transport doortrap naven van Fichtel & Sachs (gebruikt): Mooi verweerde, maar nog goed bruikbare Fichtel & Sachs Torpedo (regulier) uit 1924 in "exploded view": Close-up van het logo van dezelfde naaf: Tot slot de ingenieuze borging van een bakfiets voorwiel as, waarover nog een "castellated" nut met splitpen werd geplaatst. Dat geeft aan hoe er bij bakfietsen over zekerheid werd nagedacht:
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Marktplaatsvondst: Brooks B17 Champion Special van eind jaren '40, begin '50 (?).