Tilburgrit, 7 september 2025
-
Re: Tilburgrit, 7 september 2025
Ik wacht de reacties af wat het beste is en maak dan een keuze,het is geen kleine scheur en er zijn er meer kan zijn en bijna rond is , wel raar dat het scheurt,zal er een magneet bij houden of het geen aluminium is,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
Van wat? Hè jammer. Net als het verhaal interessant begint te worden houdt het op ...

Anyway, dank voor het uitgebreide verslag, mensen. Ik was, met nog een aantal leden, bij het concurrerende evenement in Berlicum, dus fijn dat we op deze manier toch nog wat hebben kunnen meekrijgen.
- marco verbaant
Inderdaad, dank voor de mooie foto impressie. De vliegtuigcondensstreep zag ik even voor een bliksemschicht aan.... 

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
Nu je het zegt, dat wit is idd wel verdacht. Dan heeft er iemand velgen bij gemaakt, voor aluminium lijkt me de fiets te vroeg9Bicy6clet!!3 schreef: ↑8 sep 2025, 18.44 Ik wacht de reacties af wat het beste is en maak dan een keuze,het is geen kleine scheur en er zijn er meer kan zijn en bijna rond is , wel raar dat het scheurt,zal er een magneet bij houden of het geen aluminium is,
Groetjes Hans
/Marten
-
Het blijkt toch ijzer te zijn ,de velg de magneet blijft eraan hangen,wiel zal ik demonteren en uit elkaar halen en schuren zodat de schade echt te overzien is,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
-
Was weer een super leuke bezoek-tocht in Tilburg!
Hans ik sta te kijken van de schade aan jouw velg. Het kan zijn dat ik nog een velg heb liggen. In ieder geval heb ik er een van 30 inch en wat breder dan die smalle versies. Meet als je interesse hebt je velg eens op. De breedte en diameter en aantal spaken is interessant om dan te weten. Na afloop bij de geweldige Peugeot van Martin. Erik de chauffeur zit al achter het stuur.
Hans ik sta te kijken van de schade aan jouw velg. Het kan zijn dat ik nog een velg heb liggen. In ieder geval heb ik er een van 30 inch en wat breder dan die smalle versies. Meet als je interesse hebt je velg eens op. De breedte en diameter en aantal spaken is interessant om dan te weten. Na afloop bij de geweldige Peugeot van Martin. Erik de chauffeur zit al achter het stuur.
-
Hallo Maarten,
Mooie foto ,ik heb de velg gemeten die is 68 of 68,5 cm kan het beter meten als die kaal is en er zitten 40 spaken in en is 2 ,8 cm breedte.
Ik vindt het ook een vreemde schade voor een gerestaureerde fiets,metaal moeheid ?,
Groetjes Hans
Mooie foto ,ik heb de velg gemeten die is 68 of 68,5 cm kan het beter meten als die kaal is en er zitten 40 spaken in en is 2 ,8 cm breedte.
Ik vindt het ook een vreemde schade voor een gerestaureerde fiets,metaal moeheid ?,
Groetjes Hans
Laatst gewijzigd door 9Bicy6clet!!3 op 10 sep 2025, 12.58, 1 keer totaal gewijzigd.
In het clubblad van de Veteraan Motoren Club zag ik deze advertentie.
Deze goeie man maakt riempoelies op maat.
Misschien het navragen waard of hij ook velgen kan maken.
Deze goeie man maakt riempoelies op maat.
Misschien het navragen waard of hij ook velgen kan maken.
-
Bedankt voor de tip,maar Maarten Waarle is ook een expert in het maken en repareren van velgen en allerlei onderdelen,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
Ook ik heb genoten van deze leuke stadsrit.
De collectie en hun eigenaren die toch eventjes 40 a 50 man op bezoek krijgen. Mooie collecties leuke route. Veel leden gesproken dat is ook altijd leuk. Dus top dag.
De collectie en hun eigenaren die toch eventjes 40 a 50 man op bezoek krijgen. Mooie collecties leuke route. Veel leden gesproken dat is ook altijd leuk. Dus top dag.
- Bijlagen
-
- IMG_6241.jpeg (501.99 KiB) 94 keer bekeken