Wie de schoen past...
Gisteren was het precies een jaar geleden (ja, echt ik ben nog maar 1 jaartje bezig...) dat ik mijn eerste Fongers fiets kocht. Een H55 uit 1935 om precies te zijn.
Het bleek het begin van een verzamel ´frenzy´ die in een jaar tijd geleid heeft tot onderstaand resultaat. Ik kan dus helaas niet meer beweren dat het allemaal wel meevalt...
Terugkijkend op het afgelopen jaar zijn het echter niet alleen de fietsen an sich geweest die de grote drijfveer achter de verzameldrift waren. Het zijn ook de zaken rondom oude fietsen die het gewoon aantrekkelijk maken om je er actief mee bezig te houden.
Zo zijn er uiteraard de collega oude fietsliefhebbers waarmee het altijd goed vertoeven is (zeker wanneer je een rondleiding krijgt langs de verschillende verzamelingen!), leer je veel bij over de Nederlandse en Groningse geschiedenis, draag je uiteindelijk ook bij aan het behoud ervan, is er de spanning bij een mooie vondst en het verkrijgen er van, is het leuk om spullen ook weer te 'herplaatsen' af en toe waardoor je vaak weer nieuwe mensen leert kennen, leer je veel over het restaureren van oud materiaal, krijg je af en toe ook kijkjes in andere verzamelgebieden zoals oude motoren en doe je continu nieuwe kennis op die ik graag mag delen via mijn website, het forum en Facebook.
Alles bij elkaar voor mij een perfecte mix om ook de komende jaren nog actief te blijven in en rondom de wereld van de oude fiets!
Doen jullie ook mee?