Een mooie sportfiets is niet lelijk: Phoenix Semi Sport 1962

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
deraptor

Re: Een mooie sportfiets is niet lelijk: Phoenix Semi Sport 1962

Bericht door deraptor »

Beau-Velo schreef: 31 jul 2022, 23.28 dat deze wel verkocht is aan de dealer sticker te zien maar niet gebruikt.
Inderdaad. Vanwege het feit dat de fiets anno 2022 ingekocht is als set samen met het herenmodel in eenzelfde onbereden staat.. is mijn theorie dat ze bij binnenkomst bij de rijwielhandel van een dealersticker zijn voorzien maar nooit de inventaris hebben verlaten. Waar het 'echtpaar' vervolgens al die jaren heeft uitgehangen.. geen idee, wel intrigerend.

Ik heb na aankoop een paar honderd meter gefietst om te voelen hoe 'rapide' dat ging maar ik heb besloten dat ik er niet op ga fietsen verder. Elk krasje is er 1 te veel; ik heb genoeg gebutste alternatieven om op te fietsen :lol:
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

deraptor schreef: 31 jul 2022, 17.45 Framenummer op mijn exemplaar is 31383K. ... ... wat dat zegt qua datering?
Drie jaar later ... het antwoord: 1967
deraptor

Bericht door deraptor »

fietshobbyist schreef: 2 mei 2025, 09.10 Drie jaar later ... het antwoord: 1967
Dank! De Phoenix-fietsen kregen een Fongers-framenummering begrijp ik hieruit, daar had ik nog niet bij stilgestaan :D
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

Ik heb een Phoenix Sport de Luxe uit 1954, dus nog eentje uit Leeuwarden. In grote lijnen vergelijkbaar met deze fietsen en in redelijk goede staat maar bepaald niet nieuw meer. Ik ben meer van de Gazelle fietsen maar op de één of andere manier is dit fietsje aan mij blijven “kleven”.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie