We hebben inmiddels 14 aanmeldingen maar meerdere mensen nemen een 2e fiets mee. Kasper neemt er 3 en ik 3 of 4 mee. Het aaltal fietsen ligt al wel boven de 20. Maar we missen nog wel wat mensen dus komt allen naar een uniek evenement waar hoge bi en safey gebroedelijk staan naast jongere fietsen. Het is de bedoeling een mooi overzicht op het Reiger eiland (een groene stip aan het einde van de Maliebaan te etaleren. Neem dus een standaard mee om je fiets goed neer te kunnen zetten. Er zijn meerdere fotografen actief en de schrijvende pers en radio en tv zijn ook aanwezig.
Wij verwachten een hele mooie dag en een prachtige rit van ongeveer 18 km met een rustpunt in Rhijnouwen. Al eeuwen lang een favoriete uitgaansplaats voor de Utrechtse stadssche menschen...
We hebben inmiddels meer dan 30 ingeschreven fietsen. Een mooie doorsnee van de fietsgeschiedenis. Vanaf 9 uur is (als je had gereserveerd) het parkeerterrein van het Spoorwegmuseum (gratis) open. De rit begint om 10 uur door binnenstad en buitenplaatsen. Half één weer terug op de Maliebaan, met een draaiorgeltje, en richting Spoorwegmuseum ook motorfietsen, ANWB voertuigen en oude auto's. Klap op de vuurpijl: 's Middags komt een Catalina Flying Boat uit 1941 over vliegen! Ondertussen houden wij onze behendigheidswedstrijden/concours d'elegance en stellen we de rijwielen ten toon;-)
Kortom: ook naast het fietsen voldoende te beleven...
Wil je alsnog komen: op 5 minuten afstand kun je gratis parkeren in Tuindorp-Oost
PS er is de mogelijkheid om je terplekke, liefst in passende kleding door een studiofotograaf te laten 'kieken'. Kost niks.
Even een bericht via OV9292: er is morgen allerlei werk op de lijnen naar Utrecht CS, reken op een kwartier tot een uur extra reistijd! Ook de lijn naar het Maliebaanstation is (heel praktisch) die hele dag geblokkeerd. Ik denk dat ik dus toch maar met de auto kom....
Wat een geslaagde dag was het!
Het was een drukte van belang op de Maliebaan. Veel historische fietsen, veel leden van de Oude Fiets en veel belangstellenden, waaronder diverse journalisten en fotografen. Leuk om te merken dat zoveel mensen interesse hebben in oude fietsen. Er was veel animo voor een proefritje op de Union Strano van Jan - en diverse mensen hebben zelfs een stukje op een van de zes aanwezige hoge bi's gereden.
Sandra en alle anderen:
Dank jullie voor het mogelijk maken van een onvergetelijke dag! Ik weet zeker dat we bij heel veel bezoekers de belangstelling voor oude fietsen flink hebben aangewakkerd. De bezoekers waren zeer geinteresseerd zoals jullie hebben gemerkt. En wat ook prima heeft gewerkt: de visitekaartjes van de Vereniging. Mijn vrouw Mary-Ann heeft er tientallen uitgedeeld aan belangstellenden. Tip voor het bestuur: zorg dat alle leden een stapeltje van die kaartjes krijgen;-)
Het was vandaag zeker de moeite waard geweest. Er was heel veel belangstelling voor onze fietsen. Omdat het op een centrale plek in de stad was zag je de gezichten van de passanten opklaren toen ze ons zagen. Spontaan stapten ze van de fiets en liepen even rond. Het mooie weer werkte in ons voordeel. De nazit bij het spoorwegmuseum was ook gezellig! Heb me vandaag prima vermaakt, als ik een kat was zou ik de hele dag spinnen.
En inderdaad die kaartjes is een uitstekend initiatief. Mijn voorstel: Doe er een aantal in de volgende "Rijwiel" zodat alle leden ze kunnen uitdelen.
Groeten René
Beste mensen,
Ik vond het geweldig, heb zeer genoten. Inderdaad: heel veel publieke belangstelling! Ook de clubstand heeft goede zaken gedaan dankzij de vrouw van Kaspar. Superbedankt voor de organisatie!
Vanavond stuur ik foto's. Eerst met een paar mensen de stand bemannen bij de Havenfeesten in Tilburg, Piushaven, aan de Zuidkant staan we.
Prachtige dag, leuke tocht en veel publiek! Ons historisch erfgoed heeft het goed gedaan en ik ben zelfs nog wat bijgebruind. Op deze link vond ik ook wat foto's: http://www.focusgroningen.nl/open-monum ... ervoer-19/