Nou ja, Het is in ieder geval een mooi voorbeeld van het type naven dat ook in de Triumph fietsen werd gemonteerd.
Er zijn een hand vol bedrijven die de hogere kostprijs voor lief namen om deze betere naaf te kunnen leveren.
Singer, Centaur, Eagle (USA) Triumph, Peugeot, Sunbeam en misschien Burgers. Ik ben over die laatste niet zeker.
echt een goed systeem. Beter oliehoudend en je hoeft bij het monteren van het wiel in de vork geen rekening te houden met een ontregelde conus afsteling want de as heeft geen onderdelen die kunnen verdraaien.
Dit Peugeot wiel ziet er trouwens nog best netjes uit. en Inderdaad kogels in de cups plaatsen voor montage werkt niet.
Daar kwam ik ook achter.
De Triumph met side car heeft wel het nodige meegemaakt inderdaad maar zo als deze heb ik ze het liefst. Alles lijkt er nog op te zitten.
Geweldig ding.
Restauratie Triumph herenfiets 1909
-
Re: Restauratie Triumph herenfiets 1909
Interessant, ik neem aan dat deze speciale asmoeren met verlengstukje zijn om genoeg draad onder het spatbordstangetje over te houden?
Sportief fietsend!
-
Re: Restauratie Triumph herenfiets 1909
Ik heb even moeten kijken wat de bedoeling is van die speciale asmoeren, Durabo.
Het afgedraaide deel is langer dan de ring van de spatbordstang, het gevolg is dat de moer in een passend gat in de vorkpad terecht komt.
Het helpt dus bij de centrering van het wiel. Net zoals sommige conussen een randje hebben dat in de vork past.
Een van de dingen waar ze bij Triumph over nagedacht hebben. Veel Engelse fietsen hebben slimme of mooie details die je op een gemiddeld karretje niet tegen komt
Het afgedraaide deel is langer dan de ring van de spatbordstang, het gevolg is dat de moer in een passend gat in de vorkpad terecht komt.
Het helpt dus bij de centrering van het wiel. Net zoals sommige conussen een randje hebben dat in de vork past.
Een van de dingen waar ze bij Triumph over nagedacht hebben. Veel Engelse fietsen hebben slimme of mooie details die je op een gemiddeld karretje niet tegen komt