De loopfiets van Willem II

Voor alle off-topic zaken.
Michiel Röben

Re: De loopfiets van Willem II

Bericht door Michiel Röben »

Bij nadere bekijken viel me nog op dat deze fiets op jouw lengte gemaakt is qua stuur en armrust en het zadel natuurlijk. Die flappen zaten er trouwens niet voor niks op Maarten... Je zult merken dat zonder die zadelflappen je de binnenkant van je dijbenen mee zult beschadigen. Rooie vlekken of erger, open benen... van het slijten langs het zadel dan wel hoor.

Groeten,
Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

Ha Michiel,
Het zadel is in hoogte verstelbaar. Willem II was een lange man. Maar eerlijk is eerlijk, armsteun en stuur zijn uit mijn persoonlijke voorkeur 5 cm hoger dan bij het origineel.
Het zadel is trouwens precies zoals het moet zijn hoor, dat lelijke stoffen hoesje bij het origineel hoort er echt niet op.
Je zult het zondag zien!
Tot dan,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Hallo Maarten .

Je loop fiets is mooi geworden , heb hem zondag goed kunnen bekijken en vind het goed gelukt is .
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

schitterend gemaakt vakwerk!
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
maartenB

De loopfiets van Willem II op Koningsdag te zien!

Bericht door maartenB »

Op Koningsdag sta ik met de fiets van Willem II (en een hoge bi) in het Leypark in Tilburg zuid. In dat park is altijd feest en een enorme vrijmarkt op Koningsdag 27 april.
Die dag brengt Willem Alexander een bezoek aan onze stad, maar het Leypark slaat hij over. Om dat te compenseren hebben wij - als voorproefje op het feest 200 jaar fiets dat 17 september in Tilburg plaatsvindt, een acteur gevraagd om de rol van Willem II te spelen. Dat gaat mooie beelden opleveren!
De acteur is er tussen 1400 en 1600 uur.
Bijlagen
de acteur die op de fiets gaat rijden!
de acteur die op de fiets gaat rijden!
WII_thee.jpg (87.74 KiB) 7921 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Sterk! Ik hoop dat Willem-Alexander zelf met een OV-fiets even een extra rondje rijdt om te komen kijken, net als zijn grootmoeder dat soms deed. Dat is de tenslotte de Maximale feestvreugde!
DCR gaat nooit verloren....
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Prachtige fiets geworden zeg!
Ik kom ook even kijken in het Leypark als de prins er mee gaat fietsen.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Even een vraagje, Maarten: ik lees in je stukje over Koningsdag 16 september voor 200 jaar fiets in Tilburg. Is dat veranderd of een tikfoutje, het was toch de 17e september?
Wim
DCR gaat nooit verloren....
maartenB

Bericht door maartenB »

O la la, wat goed dat er nog mensen zijn die opletten. 17 sept - ik ga het in bovenstaand bericht aanpassen.
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Maarten, Wat een ontzettend leuk initiatief. Als ik geen activiteiten heb kom ik zeker langs.

Hartelijke groeten,
Michiel ;)
Plaats reactie