Re: Onbekende transportfiets
Geplaatst: 15 mar 2017, 13.51
Goedendag.
Wat betreft het 'oliepotje' op de bracket; is dat na WO2 wellicht (incidenteel) blijven bestaan omdat de boring nu eenmaal in het gietstuk van de bracket zat?
Vlak na de oorlog hadden veel fietsen toch nog duidelijk vooroorlogse kenmerken?
Ik heb zelf een paar jaar terug een Transportfietsvraag gesteld op 'transportfiets.net' over mijn 'onbekende transportfiets'.
Zelf had ik het idee (onder meer wegens de olievulpot op de bracket) met een vooroorlogse fiets van doen te hebben.
Uit de reacties kwam echter, vooral door het framenummer, een merk naar voren (Empo) en hiermee ook het bouwjaar; 1950.
Omdat de op het dealerplaatje vermelde fietshandelaar de merken Gazelle en Empo verkocht, lijken mij merk en datering heel aannemelijk.
En een transportfiets was toch een beetje een behoudend product?
Wel mooi dat u de fiets lekker oud hebt gelaten.
Ik had de mijne destijds helemaal geschuurd en gelakt (was ook wel in heel slechte staat)
Groet, Erwin
Wat betreft het 'oliepotje' op de bracket; is dat na WO2 wellicht (incidenteel) blijven bestaan omdat de boring nu eenmaal in het gietstuk van de bracket zat?
Vlak na de oorlog hadden veel fietsen toch nog duidelijk vooroorlogse kenmerken?
Ik heb zelf een paar jaar terug een Transportfietsvraag gesteld op 'transportfiets.net' over mijn 'onbekende transportfiets'.
Zelf had ik het idee (onder meer wegens de olievulpot op de bracket) met een vooroorlogse fiets van doen te hebben.
Uit de reacties kwam echter, vooral door het framenummer, een merk naar voren (Empo) en hiermee ook het bouwjaar; 1950.
Omdat de op het dealerplaatje vermelde fietshandelaar de merken Gazelle en Empo verkocht, lijken mij merk en datering heel aannemelijk.
En een transportfiets was toch een beetje een behoudend product?
Wel mooi dat u de fiets lekker oud hebt gelaten.
Ik had de mijne destijds helemaal geschuurd en gelakt (was ook wel in heel slechte staat)
Groet, Erwin