Zo. Tijd voor een update
Veel gebeurd ondertussen. De fiets is opnieuw gelakt en gebiesd en alweer grotendeels opgebouwd. Hij begint er dan ook alweer aardig Gazellig uit te zien. Er blijven natuurlijk onderdelen die nog niet zo zijn als ze moeten zijn, maar het begin van een fiets in stijl is er wel. Wel iets te perfect, maar daar ontkom je helaas niet echt aan met nieuwe lak... Het geheel doet erg Engels aan, moet ik zeggen. Zeker zo zonder bagagedrager.
Op de foto's nog even met een Brooks B17, maar ik ben bezig een Ideale cyclotouriste zadel uit de tijd in orde te maken. Niet te vergelijken met zo'n smal Engels Terry-zadel als er op hoort natuurlijk. Maar die zijn helaas vrijwel onvindbaar.
Het grootste vraagstuk blijft op dit moment het achterlicht. Er zitten veel gaatjes in het spatbord. De bovenste twee lijken me van een dealerplaatje qua afstand. Die twee daaronder zou je verwachten als montage gaatjes voor het achterlicht en de enkele daaronder voor het draadje. Maar welk achterlicht heeft twee boutjes nodig die zo dicht bij elkaar zitten? (zo'n 2.5 cm) En als het een model is op een voetje dan komt hij voor het dealerplaatje erboven te zitten, wat me ook niet logisch lijkt... Iemand een idee?