Vianen: wat gaan we dit keer doen als expo?
Re: Vianen: wat gaan we dit keer doen als expo?
Nog even een snelle samenvatting van wat er volgende week!!!!!
(sorry: eerst schreef ik 'morgen') komt te staan?
Ik tel fietsen van:
- Otto
- Gerrit x-frames
- Ed
- Fietser
- Durabo
- Remurk
- Theo de K.
(sorry: eerst schreef ik 'morgen') komt te staan?
Ik tel fietsen van:
- Otto
- Gerrit x-frames
- Ed
- Fietser
- Durabo
- Remurk
- Theo de K.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten .Morgen???
9 november toch??
Gr Theo
9 november toch??
Gr Theo
-
Je weet toch dat Maarten sneller is dan het licht...
groeten,
Michiel
groeten,
Michiel

Zeer snel en misschien een beetje overwerkt aan het raken, verschrikkelijk druk hier thuis. Met werk dan hè. Gelukkig wel.
Dus ik heb t aangepast, Volgende week dus. Pfoeh, ik had al onderdelen willen gaan inpakken om morgen mee te nemen.....
Ik zou graag hebben dat een van jullie, bijvoorbeeld Fietser, een selectie maakt van 10 fietsen en laten we de 'supersportfietsen' inderdaad even bewaren tot volgend jaar of een andere keer.

Dus ik heb t aangepast, Volgende week dus. Pfoeh, ik had al onderdelen willen gaan inpakken om morgen mee te nemen.....
Ik zou graag hebben dat een van jullie, bijvoorbeeld Fietser, een selectie maakt van 10 fietsen en laten we de 'supersportfietsen' inderdaad even bewaren tot volgend jaar of een andere keer.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Ik had ook een lijstje bijgehouden van de aangeboden fietsen voor Vianen, en als ik het inderdaad beperk tot de echte sportfietsen kom ik tot nu toe op de volgende fietsen:
1937 Gazelle van Lid Nr. 13 (is buiten het forum om toegezegd)
1950 Magneet van mij
1951 Locomotief kruisframe van Otto
1953 Burgers van TheodK
1959 Eroba van Durabo88
1960 Durabo van Durabo88 (je had hem opgegeven als bouwjaar 1959 maar de Williams-cranks zijn van 1960)
1961 Batavus van TheodK
Union kruisframe (bouwjaar???) van x-frames
Joco (bouwjaar???) van remurk, als dat een echte sportfiets is(?)
Wat ik nog mis zijn bijvoorbeeld een Simplex met verstelbare achterpatten, een Juncker Paramount/Quickrun of een Batavus met wiegframe. Theo, je had ooit een mooi exemplaar, waar is die gebleven? De Burgers dames sport vind ik in het lijstje hierboven het minst toevoegen, de Batavus met wiegframe zou veel mooier zijn.
MaartenB noemt in zijn lijstje hierboven nog een fiets van Asterduc - heb ik iets gemist? Sandra, je heb nog die mooie Mustang uit 1949 - misschien ook een kandidaat? Toegegeven, het aantal kan zo boven de 10 uitkomen en dan moeten er keuzes gemaakt worden, of een creatieve oplossing
Groeten,
fietser
1937 Gazelle van Lid Nr. 13 (is buiten het forum om toegezegd)
1950 Magneet van mij
1951 Locomotief kruisframe van Otto
1953 Burgers van TheodK
1959 Eroba van Durabo88
1960 Durabo van Durabo88 (je had hem opgegeven als bouwjaar 1959 maar de Williams-cranks zijn van 1960)
1961 Batavus van TheodK
Union kruisframe (bouwjaar???) van x-frames
Joco (bouwjaar???) van remurk, als dat een echte sportfiets is(?)
Wat ik nog mis zijn bijvoorbeeld een Simplex met verstelbare achterpatten, een Juncker Paramount/Quickrun of een Batavus met wiegframe. Theo, je had ooit een mooi exemplaar, waar is die gebleven? De Burgers dames sport vind ik in het lijstje hierboven het minst toevoegen, de Batavus met wiegframe zou veel mooier zijn.
MaartenB noemt in zijn lijstje hierboven nog een fiets van Asterduc - heb ik iets gemist? Sandra, je heb nog die mooie Mustang uit 1949 - misschien ook een kandidaat? Toegegeven, het aantal kan zo boven de 10 uitkomen en dan moeten er keuzes gemaakt worden, of een creatieve oplossing

Groeten,
fietser
Yep, ik heb inderdaad een Mustang sportfiets uit 1949. Uiteraard kan ik die meenemen. Hij is echter niet 'veelkleurig' zoals de oproep was, maar nog hartstikke zwart - met gouden biezen en goud beschilderde lugs. Laat maar weten!
Groet, Sandra
Groet, Sandra
Asterduc staat op page 1 van deze draad en is fanatiek liefhebber op het gebied van dat soort fietsen, dus daar ging ik vanuit, ja. Zal vast een Gazelle worden.
Wordt blijkbaar erg aardig in Vianen volgende week.
Jammer dat ik niet kan anders was ik gekomen met mijn
originele, ongerestaureerde Gazelle Sport Licht 1975 (vooralsnog de oudst bekende). Of met mijn originele, ongerestaureerde Gazelle Sport Populair met Gazelle 3-naaf uit 1962. Dan had ik samen met Jacques (Berkers41) op kunnen fietsen met zijn Gazelle Race uit 1967.
Wellicht volgend jaar beter.
Veel plezier jullie in Vianen!
Groet, Gerard.
Jammer dat ik niet kan anders was ik gekomen met mijn
originele, ongerestaureerde Gazelle Sport Licht 1975 (vooralsnog de oudst bekende). Of met mijn originele, ongerestaureerde Gazelle Sport Populair met Gazelle 3-naaf uit 1962. Dan had ik samen met Jacques (Berkers41) op kunnen fietsen met zijn Gazelle Race uit 1967.
Wellicht volgend jaar beter.
Veel plezier jullie in Vianen!
Groet, Gerard.
varkensneus achterlicht Gazelladdict
-
Ik heb wel een gerestaureerde Simplex Sport 1939 in bordeaux-creme. Maar ik denk dat het voor de expo leuker is het op originele exemplaren te houden?
@Sandra
@Cyclissimo
Groeten,
fietser
De twee oude fietsen in het lijstje hierboven (Gazelle, Magneet) zijn ook hartstikke zwart. Niet ongewoon voor een vroege sportfiets. Eigenlijk zitten er twee leuke aspecten aan die sportfietsen: Je hebt de vroege sportfietsen tot begin jaren ’50 die -behalve zeldzaam- vooral leuk zijn omdat je kunt zien hoe de fabrikanten nog zoekende waren en dingen uitprobeerden. En je hebt de uitbundig uitgedoste, bonte tweetint-modellen van rond 1960. Jouw Mustang van 1949 heeft geen spectaculair uiterlijk maar is door zijn leeftijd zeldzaam. Past dus prima in Vianen, al zou een vroege sportfiets met bijzondere constructie erbij misschien nog leuker geweest zijn maar dat lijkt niets meer te worden.Uiteraard kan ik die meenemen. Hij is echter niet ‘veelkleurig’ zoals de oproep was, maar nog hartstikke zwart
@Cyclissimo
Ik zou zeggen: origineel, niet/nauwelijks van origineel te onderscheiden of duidelijk ongerestaureerd. Tweetint bordeaux-creme geeft voor 1939 toch een verkeerde indruk. Jammer.Maar ik denk dat het voor de expo leuker is het op originele exemplaren te houden?
Groeten,
fietser