Fongers Marktplaats

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Michiel Röben

Re: Fongers Marktplaats

Bericht door Michiel Röben »

Ik was overhaast en idd ook emotioneel getroffen door dit verhaal. Misschien heeft de kunstenaar te goedertrouw zijn fiets weggegeven en merkte hij dat er goede sier gemaakt werk op MP met zijn "erfstuk". We weten het nog niet maar een ding is zeker... Bij ons verhaal over Fongers gaat dit verhaaltje mee als streamer. Geeft je te denken een fiets die plots in goud veranderd. In tijden van crisis een waar sensatieverhaaltje. Ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt. Graag de uitslag van het recherche rapport of de achtergrond van deze kunstenaars wanhoopsdaad. (Als ontwerper met de zelfde achtergrond/opleiding toch wel heel nieuwsgierig naar de motivatie)

Mijn excuses voor de opmerking richting Indonesië dit was meer bedoeld dat als de fiets naar het buitenland zou verdwijnen. Mijn verontschuldiging aan de Indonesische verzamelaars die dit zouden mogen lezen. Ik heb verder alleen hele warme herinneringen aan mensen uit Indonesië.

Michiel :oops:
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Kunnen we niet bij deze een beroep doen op ons forumlid LoeMaOpsporing??
Heb de verdachte gegoogled maar is toch een kunstenaar met aanzien in het noorden van het land,kan haast niet waar zijn.
arjank

Bericht door arjank »

ik vind sandra's standpunt (en daarmee die van de vereniging) een juiste. over snelheid van indexering gesproken: even zoeken met de juiste trefwoorden en verdachte in kwestie staat al op het scherm. maw laten we zorgvuldig handelen niet alleen aan de redactie overlaten.

arjan

ps. ik moest van het verhaal en de daarop volgende speculaties ook wel een beetje glimlachen. het zou een mooi plot zijn voor een kerstverhaal in rijwiel 2013/4.
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

Sandra,
Waarom de naam van de dief niet plaatsen? Naar ik begrijp staat het wel vast wie de dief is. Een eventuele koper moet beschermd worden tegen deze dief en mevrouw wil graag haar fiets terug. Twee goede redenen lijkt mij om deze dief geen anonimiteit te gunnen

Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

Mijn insziens word de mijnheer in kwestie hier aangemerkt als dief en is het daarom logisch om deze als verdachte te zien en zodoende tot er vanuit de rechtstaat vastgesteld is dit verhaal klopt je de naam van deze persoon niet moet willen openbaar maken.

Daarnaast zou ik vanuit mijn hart graag een dergelijk persoon kennis laten maken met mijn maat 45 wandelschoenen :)

Ik hoop dat dit alles snel opgelost is, een dergelijke fiets hoort bij een liefhebbend baasje terecht te komen
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
HJvMontfort

Durabo88 schreef: ....Het is mij al eens eerder opgevallen dat er op MP een paar actief zijn die de goedkope fietsen opkopen en ze later zelf met betere foto's weer plaatsen. Zo is laatst die fiets die bij het kippenhok stond weer opnieuw door iemand in Brabant geplaatst.
Kunst lijkt mij een betere belegging....

....
Groeten, Y.
Ikzelf investeer mijn geld graag in kunst, fietsen is een hobby en als ik iemand blij kan maken met een fiets uit mijn collectie verlaat deze fiets de collectie, tenzij ik een fiets voor mijzelf gebouwd heb.
fongers

Bericht door fongers »

Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

Beste allemaal,
Ik trek mijn bericht terug dat de naam van de dief hier gepubliceerd moet worden. Ik heb inmiddels begrepen dat het verhaal wat anders in mekaar zit dan de verkoper op MP beweerde.
Elk verhaal heeft dus twee kanten

Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
HJvMontfort

Het forum's eerste soap ?
fongers

Bericht door fongers »

Hahaha Ja wel een soort soap idd :lol: