Pagina 4 van 4

Re: Quadrant model 17 safety

Geplaatst: 12 jan 2025, 22.21
door Jorisoudefiets
Wat een prachtige fiets Maarten.

Re: Quadrant model 17 safety

Geplaatst: 13 jan 2025, 09.45
door Beau-Velo
m-gineering schreef: 12 jan 2025, 17.41
Jeroen Zuiderwijk schreef: 4 jan 2025, 23.56 Het is mij opgevallen dat achtertandwielen bij transportfietsen niet gehard zijn, in ieder geval de exemplaren die ik heb gebruikt tot nu toe. Ze slijten dan ook snel.
https://www.youtube.com/watch?v=ha5MjaxdA0Q

Torpedo bedrijfsfilm 1940, op 9:22
Na zo’n filmpje krijg je toch wel meer respect voor de (gewone) Torpedo naaf.
In dit filmpje zie je naven gestempeld met 50 miljoen 1940. Heeft iemand deze?

Re: Quadrant model 17 safety

Geplaatst: 13 jan 2025, 21.37
door Maarten Waarlé
Joris, Geheel mee eens.
Erg leuke fiets om aan te werken ook.
De fiets stribbelt niet tegen wat je soms hebt al ligt dat dan natuurlijk aan de uitvoerder en zijn humeur, vindingrijkheid ,geduld etc.

Gave film ja. Wat een professionaliteit daar bij F&S.
Respect inderdaad voor het werkpaardje onder de remmen..

Re: Quadrant model 17 safety

Geplaatst: 14 jan 2025, 11.07
door Jeroen Zuiderwijk
m-gineering schreef: 12 jan 2025, 17.41
Jeroen Zuiderwijk schreef: 4 jan 2025, 23.56 Het is mij opgevallen dat achtertandwielen bij transportfietsen niet gehard zijn, in ieder geval de exemplaren die ik heb gebruikt tot nu toe. Ze slijten dan ook snel.
https://www.youtube.com/watch?v=ha5MjaxdA0Q

Torpedo bedrijfsfilm 1940, op 9:22
Ah, mooi! Dus bij F&S werden de tandwielen wel gehard. Verklaard ook waarom ik soms F&S naven met originele tandwielen ben tegengekomen. Helaas ben ik nog geen originele F&S transportfiets tandwielen tegengekomen.