Bezitters van Gazelle Sport licht en/of Sport Super licht

berkers41

Re: Bezitters van Gazelle Sport licht en/of Sport Super lich

Bericht door berkers41 »

Jouw 1957 Sport Licht is, voor mij, onbetwist een van de mooiste Gazelles, die nog rondrijden, Gerard!
Afrika inbegrepen ;-)
A piece of History.
Hier zou ik zondermeer een Superlicht op willen inruilen :-)

N.b. ik doe er nog een fotootje bij, zodat te zien is dat een recht campa-commandeurtje, op de bovenbuis, ook niet misstaat.
Bijlagen
campa-open-c-sixties.jpg
campa-open-c-sixties.jpg (49.52 KiB) 7407 keer bekeken
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
maartenB

Bericht door maartenB »

Heel fraai mannen, dank voor de links. Vooral die knalrode racefiets zeg, geweldig!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
berkers41

Bericht door berkers41 »

berkers41 schreef:Hoeveel bezitters van lichtgewicht Gazelle Sport licht en/of Sport Super licht zijn lid van deze club?
...........Ik wil graag met de gazelle lightweight bezitters in contact komen.
Na een halfjaar moet ik concluderen, dat het aantal bezitters van Gazelle lightweights uit het "pre-Champion Mondial" tijdperk, zeer dun gezaaid zijn.
Sinds december heb ik nog 2x op MP een Gazelle Sport Super Licht aangeboden gezien. Telkens heb ik achter-het-net-gevist vwb de aankoop en de nieuwe eigenaren zich (nog)niet bij mij gemeld.

In elk geval is het lichtgewicht-Gazelleschap nog niet groot genoeg om er een toertochtje van enige importantie voor de organiseren; jammer, volgend jaar maar weer proberen.
Bijlagen
Gazelle licht met reynolds 531 hoofdframe.
Gazelle licht met reynolds 531 hoofdframe.
Gazelle-sport-licht-1963.jpg (142.54 KiB) 7272 keer bekeken
Hans van de Stouwe

Bericht door Hans van de Stouwe »

Hallo,
Aangezien je oproep ongeveer 40% van de leden van de oude fiets bereik kan je hieraan geen conclusie mee vaststellen.
Het clubblad zelf valt bij alle leden door de brievenbus. Maar ook dan zul je geen goed beeld van krijgen. Er zijn heel veel Auto en Motor liefhebbers die enige fietsen hebben. Daarbij komt ook de vraag hoeveel zullen er op jaarbasis gemaakt zijn met open ketting?. Maar een tochtje met lichte tourfietsen, dus niet merk gebonden, zou een reële mogelijkheid kunnen zijn.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Beste Jacques,

Jammer dat het niet door gaat :( '
Al enige tijd ben ik bezig mijn Sport Licht klaar te maken voor de rit. Hoewel de fiets al jaren in mijn bezit is, had ik er tot voor kort nog nauwelijks op gereden. Zo heb ik het originele Brooks zadel weer gemonteerd en vanmorgen nog het stuur 1½ cm. hoger gezet.
Vanmiddag eindelijk een wat langere rit gemaakt. Merkte dat mijn wat oudere sportschoentjes met nogal gesleten zolen, weinig grip hadden op de originele Wippermann pedalen. Na de rit deze vervangen door Lyotards no.36.

Voor het eten nog even op de Oude Fiets site gekeken en wat blijkt, de rit gaat volgende week niet door. :o Jammer. Dit was nu een goede gelegenheid geweest exemplaren van deze Gazelle modellen uit verschillende bouwjaren met elkaar te vergelijken.

Maar goed Jacques, het was een leuk idee en je hebt je best gedaan gedaan. Evengoed bedankt en volgende keer beter. :)
Gazelle Sport Licht 1964
Gazelle Sport Licht 1964
P1010401.JPG (154.5 KiB) 7254 keer bekeken
Groeten van
Henk
Daan88

Bericht door Daan88 »

Beetje mosterd voor na de maaltijd: ik heb van de week een Superlicht uit de jaren 70 gekocht in deplorabele staat, vergelijkbaar met de groene van Gerard, maar dan met SA AW naaf. Ik zie amper verschillen met de Sprinter overigens. Kwam dit draadje tegen op zoek naar meer info en kon het toch niet laten om even het bestaan van mijn exemplaar te melden voor zolang als hij nog bestaat ;)
berkers41

Bericht door berkers41 »

Plaats toch maar fff een foto als kan Daan?
En geef er het frame nummer svp bij.
Alvast bedankt
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ik heb ook een superlicht in mijn verzameling uit 74. (maar die was jou al bekent he jaq) moet nog gerestaureerd worden een keer. fiets is afgemonteerd met simplex derrailleurs. hierbij foto

Afbeelding
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
CarloM

Bericht door CarloM »

Hier ben ik dan uit Haarlem. Ook een groene SUPERLICHT. Maar dan met een SA naaf achter. Geheel originele staat. Ik heb mij net aangemeld op het forum. Een keurig verhaaltje geschreven bij Even voorstellen. Ook foto geplaatst. Het is een jaar na dato na jullie oproep om zich te melden maar dat mag de pret niet bederven.
Hoop poetswerk gehad maar dan mag het resultaat er ook wel wezen. Niets vervangen.
Ik weet vrij weinig over deze fiets . Ik kan ook geen documentatie vinden. Het is een 60 cm frame.
Bijlagen
Alleen het zadel is niet origineel maar die gaat er ook heel snel af
Alleen het zadel is niet origineel maar die gaat er ook heel snel af
image.jpeg (644.27 KiB) 6896 keer bekeken
CarloM

Bericht door CarloM »

Nog enkele foto's
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (689.9 KiB) 6895 keer bekeken
Plaats reactie