Re: Twee ideale wrakken van Fongers CCG65 en HH65
Geplaatst: 6 apr 2019, 18.49
Dag Maarten.
Je bent wel van alle markten thuis, ook zo met naald en draad...
Dat is iets waar ik erg tegenop zou zien.
Ik wil m'n vader nog eens vragen om een aantal kettingkasten voor mij te naaien; ik heb frames in goede staat altijd bewaard én hij is jarenlang stoffeerder geweest.
Mijn H65 had nogal verbogen remstangen, en de aansluiting van het "vierkantje" van de stang op het armpje van de achterrem was helemaal dolgedraaid.
Dat had men met een las lelijk vastgebakken.
Met oplassen, uitvijlen, nogmaals bij lassen en vijlen had ik het weer gangbaar maar toen stond de ene remstang nét iets lager dan de ander.
Ik dacht toen ook "even bijbuigen", en meteen draaide het vierkantje weer dol en kon het feest opnieuw beginnen...
Uiteindelijk kreeg ik het goed, met het vierkantje en de uitsparing in het armpje iets conisch gevijld zodat het moertje de boel lekker strak trekt (zal officiëel ook wel zo horen)
Wat betreft het achterlichtje; op de H60 1934 zitten de gaten verder uit elkaar, ongeveer zover als de gaten van de spatbordboutjes.
Misschien heeft de spatbordstang ooit lager gezeten, maar waarom...
De spatbordstang zit nu op de "officiële" plek voorzover ik kan zien en meten.
Proficiat met het resultaat!
Groet, Erwin
Je bent wel van alle markten thuis, ook zo met naald en draad...
Dat is iets waar ik erg tegenop zou zien.
Ik wil m'n vader nog eens vragen om een aantal kettingkasten voor mij te naaien; ik heb frames in goede staat altijd bewaard én hij is jarenlang stoffeerder geweest.
Mijn H65 had nogal verbogen remstangen, en de aansluiting van het "vierkantje" van de stang op het armpje van de achterrem was helemaal dolgedraaid.
Dat had men met een las lelijk vastgebakken.
Met oplassen, uitvijlen, nogmaals bij lassen en vijlen had ik het weer gangbaar maar toen stond de ene remstang nét iets lager dan de ander.
Ik dacht toen ook "even bijbuigen", en meteen draaide het vierkantje weer dol en kon het feest opnieuw beginnen...
Uiteindelijk kreeg ik het goed, met het vierkantje en de uitsparing in het armpje iets conisch gevijld zodat het moertje de boel lekker strak trekt (zal officiëel ook wel zo horen)
Wat betreft het achterlichtje; op de H60 1934 zitten de gaten verder uit elkaar, ongeveer zover als de gaten van de spatbordboutjes.
Misschien heeft de spatbordstang ooit lager gezeten, maar waarom...
De spatbordstang zit nu op de "officiële" plek voorzover ik kan zien en meten.
Proficiat met het resultaat!
Groet, Erwin