Fongers Marktplaats

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Michiel Röben

Re: Fongers Marktplaats

Bericht door Michiel Röben »

Ik snap er geen biet meer van... Is Luuk nu ineens de verkoper? Graag opheldering door wie het juiste verhaal weet.

groeten Michiel ;)
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er dan daadwerkelijk gebeurd
is???
fietser

Bericht door fietser »

Ik ga ook achteraan in de rij der nieuwsgierigen staan. Mocht er iemand opheldering willen geven dan zou ik me kunnen voorstellen dat dat misschien niet hier in het openbaar moet gebeuren (per mail kan ook) en dat het vervolgens ook niet nog hier becommentarieerd moet worden. Kan me wel voorstellen dat aan de ene of andere kant van het verhaal gevoeligheden liggen. En misschien blijft het juist om deze reden zelfs voor altijd onduidelijk voor ons niet-betrokken nieuwsgierigen. Dan houden de schrijvers onder ons de vrijheid om er nog een leuk vervolgroman voor in Het Rijwiel van te maken ;) Of toch een essay in Ons Stalen Ros...

'
regina

Bericht door regina »

hai hier regina ben net nieuw op dit forum wat een verhaal word dit wie wil mij wijzer maken over de andere kant van het verhaal ik wil serieus graag weten hoe dit zit ik heb contact gehad met die mervr. en ze leek me serieus ze vertelde dat er een zwakbegaafde jongen ertussen genomen is en dat ze aangifte gedaan heeft bij de politie nu lees ik half half dat het anders zit en er kwam ook de naaam luuk langs wie wil mij aub vertellen hoe dit zit met vriendelijke groet regina
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Het verhaal wordt steeds vreemder. Wat ik hoor is dat beide fietsen vijf minuten nadat de advertentie was geplaatst telefonisch zijn verkocht voor 100 euro door de verkoopster aan de genoemde R. uit Hoogezand. Deze laatste heeft ze naar verluidt gister opgehaald uit Leiden (niet Den Haag), terwijl deverkoopster er niet was. Vervolgens duikt vandaag een advertentie met een correcte modelomschrijving (!) en dezelfde foto's op MP onder de naam van L. uit Groningen, die echter de advertentie heeft laten verwijderen omdat hij er niets mee te maken zegt te hebben. Grote vraag is dan ook wie deze fiets nu wil verkopen.
Ik heb de verkoopster eerder deze week een kwartier nadat ze de advertentie had geplaatst gemeld dat ze een zeldzame fiets in de aanbieding had.

Kortom: echte oldtimer-suspense; wordt vast vervolgd...

Jos
regina

Bericht door regina »

hai jos hier regina bedankt voor iets meer duidelijkheid en dat luuk verhaal erg vaag je had het tegen mij over een blauwe martini fongers die je wist kun je mij daar nog even over mailen hoe of wat groetjes regina
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Prachtig, wat een spannende verwikkelingen zeg. Dit is een verhaal met een staartje. Dat is zeker. Als verkoper van zo'n fiets krijg je dan ook spijt van je verkoop als je de story daarna gaat volgen. Ga serieus morgen met Kaspar overleggen of dit geschikt is voor een publikatie... Even het verloop afwachten. Jos kan ik hierover eens contact hebben met je?

Michiel :D
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Ja,inmiddels ook vernomen dat de fietsen direkt na de plaatsing telefonisch verkocht zijn aan de kunstenaar in het hoge noorden voor 100 euro.Hij heeft de Fongers gewoon opgehaald en netjes betaald.Sluit weer netjes aan bij een ander topic in het forum,waarbij liefhebbers voor de handel een oude fiets kopen en verkopen.Volgens mij niets mis mee....
fongers

Bericht door fongers »

Heel bijzonder allemaal, jeetje. En spannend ook! :D

Fijne nacht

Groetjes Mark.
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Jullie gaan de eerste oldtimer-thriller schrijven?? ('In search of a rare Fongers...'). Als ik meer weet meld ik het (al was maar om er van te leren).

Overigens, deze week exact vijf jaar geleden had ik mijn mooiste schatgraver-vondst tot dusver; een BB 1934 (met hetzelfde zeldzame remsysteem) op een hooizolder in Wildervank; binnen een half uur na plaatsing van de ad op MP voor 65 euro gekocht. Toen ik een halfuur later op de plek van bestemming aankwam was al 250 euro geboden....Nu al meermalen biedingen boven de 1000 euro op gehad.

Jos
Bijlagen
BB 65 opzij gecompr..jpg
BB 65 opzij gecompr..jpg (195.37 KiB) 7082 keer bekeken
Plaats reactie