Halfords Sport (waarschuwing: restomod-inhoud)

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
marco verbaant

Re: Halfords Sport (waarschuwing: restomod-inhoud)

Bericht door marco verbaant »

idd, complimenten, mooie authentieke fiets non-fixie.... :D
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Dus er komen ook nog dragertjes op de fiets?
Sportief fietsend!
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Enfield schreef: 5 jun 2024, 17.58 Mooie fiets geworden!
marco verbaant schreef: 5 jun 2024, 18.01 idd, complimenten, mooie authentieke fiets non-fixie.... :D
Dank! Altijd leuk om oud ijzer weer tot leven te wekken. Hergebruik is immers de ultieme vorm van recycling. :)
Durabo88 schreef: 5 jun 2024, 20.12 Dus er komen ook nog dragertjes op de fiets?
Het plan is vooralsnog een "hub & spoke"-weekje, vanuit Dinan, dus dat gaat nu niet nodig zijn.

Ik heb vandaag wel nog een ander zadel gemonteerd. Die prachtige Lohmann is nog erg nieuw en hard, en ik heb eigenlijk geen zin mijn vakantie op te offeren aan het inrijden ervan.

Nu had ik toevallig ook nog een goed gebruikte Thron & Berthet 76 "Cyclo-touriste" liggen, die ik nog eens wilde proberen, dus die zit er nu op.

Idéale 76.jpg
Idéale 76.jpg (199.49 KiB) 1672 keer bekeken

Vanavond een ritje mee gemaakt, en dat beviel prima.

ander zadel.jpg
ander zadel.jpg (455.75 KiB) 1672 keer bekeken
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

non-fixie schreef: 5 jun 2024, 21.40 Ik heb vandaag wel nog een ander zadel gemonteerd. Die prachtige Lohmann is nog erg nieuw en hard, en ik heb eigenlijk geen zin mijn vakantie op te offeren aan het inrijden ervan.

Nu had ik toevallig ook nog een goed gebruikte Thron & Berthet 76 "Cyclo-touriste" liggen, die ik nog eens wilde proberen, dus die zit er nu op.

Vanavond een ritje mee gemaakt, en dat beviel prima.

ander zadel.jpg
Dat Thron & Berthet is ook de fabrikant van Idéal meen ik. Ik heb sinds vorige week een Franse schuurvondst met een leren zetel met de merknaam BIM en de toevoeging TB 39 in dezelfde vormgeving als Idéal én Thron & Barthet. Een zestiger. Maar nog niet aan de beurt, er zijn nog wachtenden voor hem. Ik heb -gelukkig- nog wat onderhanden werk.... :D
Alvast een fijne (fiets-)vakantie gewenst.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Heel leuk zadel met die afgekorte neus. Die Lohman is dus voor korte ritjes! Heb zo het originele nieuwe zadel van mijn Zwitserse legerfiets nog in de kast liggen. Dubbel zo dik leer als normaal en zo comfortabel als een baksteen.
Het idee van de vakantie fiets vol met tassen en lekker fietsen vind ik geweldig. Lees ook graag de verhalen van congés payés en Frankrijk op de fiets op vakantie ging. Maar om nou na een dag fietsen op een matje in zo’n minimaal driehoek tentje te liggen dan weer niet.
Heb een hele nieuwe set bruine canvas tassen liggen en een project Peugeot tandem. Als die af is zou ik wel eens een stukje velomaritime willen fietsen en in een echt restaurant eten en slapen in een echt bed. (Luxepaard)
Bijlagen
IMG_2082.jpeg
IMG_2082.jpeg (509.76 KiB) 1639 keer bekeken
IMG_2081.jpeg
IMG_2081.jpeg (386.7 KiB) 1639 keer bekeken
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

Beau-Velo schreef: 6 jun 2024, 22.28 een stukje velomaritime
De Vélomaritime is een 1500 km lange fietsroute van Roscoff in Bretagne tot aan Bray-Dunes in het uiterste noorden van Frankrijk, anders gezegd, van de Noordzee tot Het Kanaal.
En heeft een eigen website.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Beau-Velo schreef: 6 jun 2024, 22.28 Die Lohman is dus voor korte ritjes!
Dat valt op zich wel mee, maar totdat het een beetje ingereden is zijn meerdere dagen achter elkaar een minder goed idee, is mijn ervaring.

De geplande trip naar Dinan in Bretagne brengt ons trouwens dicht bij het zuidelijkste deel van de Vélomaritime, dus daar zullen we wel een paar stukjes van gaan zien.
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Ik doe over een nieuw zadel de eerste periode een schapenbontje, dat helpt ook tegen het ergste leed.
Sportief fietsend!
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

fietshobbyist schreef: 7 jun 2024, 08.50
Beau-Velo schreef: 6 jun 2024, 22.28 een stukje velomaritime
De Vélomaritime is een 1500 km lange fietsroute van Roscoff in Bretagne tot aan Bray-Dunes in het uiterste noorden van Frankrijk, anders gezegd, van de Noordzee tot Het Kanaal.
En heeft een eigen website.
Dat worden dan heel veel stukjes! De Bourgondiër in mij wint het altijd van het fietsen.
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Beau-Velo schreef: 7 jun 2024, 17.33 Dat worden dan heel veel stukjes! De Bourgondiër in mij wint het altijd van het fietsen.
Is dat niet de bedoeling dan? :o
Plaats reactie