Foto-topic: oude fiets en brug
Re: Foto-topic: oude fiets en brug
Eh! Weer de foto op zijn kant. Jeroen Zuiderwijk?
Zak ik het eens proberen? Krijg er een beetje een stijve nek van.
Mooie foto's en fietsen trouwens @Beau-Velo!
Dit vond ik een hele aardige brug om over te steken. Via de Ponte Vecchio over de Brenta Bassano del Grappa binnenrijden voelde wel als een gebeurtenis:
Dit vond ik een hele aardige brug om over te steken. Via de Ponte Vecchio over de Brenta Bassano del Grappa binnenrijden voelde wel als een gebeurtenis:
Dat is niet alleen een mooie brug maar ook een geweldig zicht vanaf de brug.
- HJvMontfort
Onderweg van of naar het ziekenhuis van Leeuwarden toen het goed koud was in 2017
Toen ik nog lange stukken kon fietsen op deze groene heer

opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Niet te missen kans vandaag bij de clubrit naar Meindert Moos.
Starnord-Merckx op de brug over de Zaan bij Zaandijk, met zicht op de Zaanse Schans:

Starnord-Merckx op de brug over de Zaan bij Zaandijk, met zicht op de Zaanse Schans:
Magneet Grand Sport 1964 op de brug over het Luttik Oudorp in Alkmaar. Vlakbij het Huis met de Kogel en het Waaggebouw.
Simplex vier versnellingen Sturmey Archer op de brug bij de Bierkade langs het Noordhollandsch Kanaal in Alkmaar.
Leuke foto! En met enige fietshistorische relevantie.
Rechts, net buiten jouw foto, op de Zijdam 8-9, zat zo'n honderd jaar geleden de rijwielherstelplaats van Herman de Graaf:
De Graaf verkocht allerlei ijzerwaren, waaronder rijwielen. Van Raleigh, maar ook - en vooral - van zijn eigen merk, HEGRA.
Zijn advertentiecampagne uit 1930 heb ik eens opgezocht en die is wel grappig:
Die Antoon vertrouw ik overigens voor geen meter ...
---
Leuke informatie Maarten. Hegra is mij volledig onbekend.Ik ga maandag wel even kijken of ik nog iets terug kan vinden over Hegra. Op een steenworp afstand van de brug had je ook nog Schot, die Joco verkocht en bijna net zover vond je Jan Groot, die Vittorio's bouwde.